• supermamii

15månaders slagit i bakhuvudet, hjälp!!

Min 15-månaders halkade och slog i bakhuvudet. Han grät en stund, sedan åt han några kex och velling. Han har varit ledsen och gnällig i ett par dagar pga tänderna. Nu har det gått en timme och jag satt med han i famnen och han somnade jättesnabbt, skakade till han o fick prata ganska högt så han reagera men somnade om igen. Väckte han efter en stund och han sov djupt, han börja gråta. Han har aldrig somnat så i famnen tidigare men han har inte heller sovit nån middag idag, vilket han inte alltid gör.

Ska man åka in med han? Min man tycker inte alls det är konstigt och tycker jag bara oroar mig i onödan..

• Svar på tråden 15månaders slagit i bakhuvudet, hjälp!!
  • Casslo08

Åk in! Ta det säkra före det osäkra. Ens barn är ju trots allt det viktigaste och bästa man har :) Kan vara hjärnskakning.

• modsey

ring 1177 för råd om var ni ska göra eller eventuellt åka.
    Rent generellt är det inte så lätt att få en hjärnskakning av ett litet fall och har barnet inte varit medvetslös/ svimmat av så är det mycket liten risk att det är det.
    Att de blir lite trötta efter att ha slagit sig är också ganska normalt, det gör ont, de gråter och sen blir det lite gosigt att sitta i famnen.
    Men ring 1177 så kan de ställa rätt frågor mot vad du kommer få här!

• Casslo08

1177 är ju fantastiska! Ring dem. Men mår din son bra nu och inte kräks eller dylikt så kan du nog simma lugnt. Men ring om du är orolig.

• molly1989

Men ramlar inte barn typ hela tiden när de är så små? Om min son ramlade från en höjd och slog i huvudet skulle jag åka in men inte om han halkade så där. Min son är 20 månader och ramlar väldigt sällan men om jag hade åkt in varje gång han slog i huvudet skulle det lätt vara 50 gånger vid det här laget...

Svar på tråden 15månaders slagit i bakhuvudet, hjälp!!