• skruttplutten

Bisexuella/lespiska-var finns ni!?

Halloj allihopa!

Kände bara att jag behövde vända mig hit i ett nästan desperat försök i att försöka få svar på min fråga. Jag är en ung bisexuell tjej, feminin och "vanlig". Jag vet att jag är långt ifrån ensam som funderar på hur man faktiskt ska kunna få kontakt med tjejer som då också är bi/lebb. Jag tycker inte att det verkar finnas några bra och seriösa forum heller.. men som rubriken lyder, vart hittar jag bisexuella och lesbiska brudar i Sverige(typ stockholm)? Generellt? Vad finns det för forum/mötesplatser??

Tacksam för ALLA svar !!! :) :) :)

• Svar på tråden Bisexuella/lespiska-var finns ni!?
  • Anonym (Nyfiken)

Jag undrar detsamma men i Göteborg. Har aldrig varit med en tjej och vet inte hur man ska liksom... Börja? Ta initiativ? Hur vet man vem som är lesbisk/bi till att börja med?

• Anonym (haha)

asså TS du bor i Stockholm men kan inte hitta en bi brud ?? jag är kille och nästan alla tjejer jag känner är bi ?? av dom cirka 30 brudar jag känner är 19 bi och 4 av dom är lebbor ?? så så svårt kan det inte vara att hitta dom och är du ute efter att bara prova vara med en tjej isängen så finns det nog många tjejer som är med på det ska du se

• skruttplutten
    Anonym (haha) skrev 2015-07-27 00:37:48 följande:

asså TS du bor i Stockholm men kan inte hitta en bi brud ?? jag är kille och nästan alla tjejer jag känner är bi ?? av dom cirka 30 brudar jag känner är 19 bi och 4 av dom är lebbor ?? så så svårt kan det inte vara att hitta dom och är du ute efter att bara prova vara med en tjej isängen så finns det nog många tjejer som är med på det ska du se

Haha jag vet själv hur frågestälnningen låter. Men det är inte så självklart som det låter. Du hänger uppenbarligen med ett skönt gäng fölk!! Jag umgås BARA med hetrosexuella tjejer som har pojkvänner. Därför blir det ju automatiskt svårare för mig att ens råka träffa någon som är "alternativ".  Svårt. Funderar på att byta umgängeskrets.
  • skruttplutten
    Anonym (Nyfiken) skrev 2015-07-27 00:33:31 följande:

Jag undrar detsamma men i Göteborg. Har aldrig varit med en tjej och vet inte hur man ska liksom... Börja? Ta initiativ? Hur vet man vem som är lesbisk/bi till att börja med?

Håller med dig jättemycket om att det är svårt att veta vem som är bi/gay , framför allt eftersom att jag tänder på feminima tjejer, det gör det hela lite svårare i och med att de inte är några stereotyper.  Har varit med en tjej, träffade henne på krogen, och det tog cirka 1 sekund för oss båda att förstå att den andra var antingen bi eller gay. Men det är sjukt svårt att hittqa fina tjejer generellt tyvärr.
    Jag menar utgångspunkten är ju att en tjej man träffar i vilken situation som helst INTE är gay. Få är öppna för det i min mening och för mig känns det bara jobbigt att behöva "testa sig fram" och ta första steget, jag vill bara att det ska komma naturligt och att båda känner samma. Detta händer typ aldrig, känns som att jag kommer behöva ta initiativ varenda gång jag är intresserad av någon och hur kul är det liksom? Man vill ju att båda ska känna samma känsla och bara köra.
    Är du gay eller bisexuell? _:)
  • skruttplutten

Har förresten testat qx (qruiser) och är otroligt besviken. Bara massa runk-grubbar i 50 års åldern än så länge. Känns som att det är svårt att få kontakt där men då jag bläddrar igenom medlemmarna ser jag massvis med fina tjejer så det känns liiiiiite hoppfullt ä'ndå...

• Anonym (Nyfiken)

Jag är bisexuell :)

• Anonym (Nyfiken)

Feminina tjejer är det finaste som finns enligt mig, är själv väldigt tjejig av mig. Så min smak är en maskulin kille eller feminin tjej.

Svar på tråden Bisexuella/lespiska-var finns ni!?