• skruttis77

Ni "Sfinktrar"

Hej på er igen, jag måste fråga er har ni upplevt bakslag i er knipträning? ( Ni som fått sfinkterrupturer)

Jag har sista veckan tyckt att knipet har känts lite bättre(= kunna hålla gaser lite bättre) det kändes som nu ÄNTLIGEN börjar träningen ge någon effekt. Tråkigt nog så varade den känslan inte så länge, de sista två dagarna har det inte funkat alls det har känts som att vara tillbaks på ruta noll både fysiskt och psykiskt. Det känns riktigt jobbigt, det har ju ändå gått 13v. Jag blir så otrooooligt frustrerad, de säger att det har läkt bra och att knipet oxå är bra.. men ändå har jag stora problem att hålla "luft". det blir ju inte bättre av att man läser olika undersökningar om hur allvarlig skada det här egentligen är, ngn undersökning sa att 50 proc får besvär,men kan det verkligen stämma ? de flesta av er här på FL har ju blivit återställda. Jag vet inte vad man ska tro.

Jag frågar er, för ni brukar ha så många bra uppmuntrande svar. Många av er har ju tagit er igenom det hela.

MVH Skruttis

• Svar på tråden Ni "Sfinktrar"
  • emya

Det har ju inte gått så lång tid ännu. Det är ca 3½ månad sen jag fick total sfinkter. Tycker att jag kan hålla mig ganska bra men några "slinker" igenom ännu. Det är nog bara att fortsätta knipa, varje dag. Och det är ju egentligen inget att skämmas för, (jag gillar inte direkt att fisa offentligt) Alla gör det ju.

Vi får hoppas att vi inte får någraa besvär. Nu börjar det mer bli psykiskt jobbigt tycker jag. Att vara "söndertrasad" =( tycker att underlivet är så himla läskigt numera.

Jag ska till sjukgymnast nästa vecka och få lite flera bra övningar. Du kanske också kan gå till en, som visar hur man ska öva efter en sådan här skada!`? Du får gärna skriva tillmig om du vill prata.

Kram

• skruttis77

Hej emya! Tack för att du svarade, jag skickade ett meddelande til dig!

Kram skruttis

Svar på tråden Ni "Sfinktrar"