Mitt ex låter vår femåring skjuta med Soft Air Gun!
Hej!
Jag har en son ihop med en kvinna som jag inte längre bor ihop med. Sonen är fem år.
Mitt ex har ganska så nyligen börjat med skytte (på bana, med instruktör). Hon tycker att det är roligt och lärorikt och vill nu att vår son ska lära sig skytte han med. Så hon har köpt en Soft Air Gun (jag har sett den och det ser ut som en polispistol, så vet ni kanske vad det är för modell jag menar eller iaf hur den ser ut?).
Hon själv skjuter ju med riktiga vapen (flera olika modeller) och riktigt ammunition. Hon har varken riktigt pistol eller luftpistol hemma. Det enda hon har hemma är alltså den där Soft Air Gun'en.
Jag vet att sonen inte får leka med den själv utan endast skjuta mot tavla när mitt ex är med. Men trots detta så känns det lite olustigt. Olustigt att MIN femåring skjuter med ett vapen.
Hon skickade en bild till mig där han står med skyddsglasögon och siktar mot tavlan med den där pistolen. Det såg bara så fel ut.
Vad säger ni? Är det fel eller helt okej? Känner att jag behöver lite input i frågan.