Natural cycles som prevent?
Hejsan, jag funderar att pröva natural cycles som prevent. Är det någon som har erfarenhet utav det? :)
Hejsan, jag funderar att pröva natural cycles som prevent. Är det någon som har erfarenhet utav det? :)
Nej!! Gör inte det!
Jag använde den till punkt och pricka i ett år. Plötsligt en månad komm ägglossningen tre dagar tidigare än normalt, och pang så var jag gravid.
Kan hända vem som helst.
Jag har använt NC i över 4 år och är supernöjd. Under det första året var appen full utav röda dagar och då fick en ju välja hur att undvika graviditet genom skydd eller så. Men vid kontinuerlig mätning och inmatning av temp och resultat av ägglossningstest så kände jag mig efter första året mycket tryggare med metoden. Idag är jag jätteglad över att jag vågade testa att byta från P-piller till NC. Jag mår mycket bättre än när jag åt piller (kanske hade fel sort?) och om en värnar något sånär om miljö o.s.v. så släpps ju inte onödiga hormoner ut som kan påverka djur och natur.
Så under dessa 4 år har jag lyckats undvika graviditet och dessutom tycker jag att jag har fått bättre kännedom om hur cykeln påverkar mig både mentalt och psykiskt.
Jag rekommenderar att testa men mycket hänger ju på en själv, att mäta likadant varje dag och att ta LH-test samt ha koll på röda/gröna dagar.
Vill ni testa har jag precis fått en kompiskod som ger 20% rabatt (ett år inkl. termometer).
www.naturalcycles.com/en-us/signup/secret&referral=m6h6dkdmb240282l
[quote=79440321][quote-nick]Emiliasw skrev 2019-02-13 08:47:02 följande:[/quote-] text[/quote]
Reklam reklam reklam...
Jag använde NC som preventivmedel under ca 1,5 år ett tag efter andra barnet. Jag blev gravid 2 gånger då jag ändå skötte det bra med röda/gröna dagar osv. Jag rekommenderar inte NC!
Skulle inte rekommendera tempmetoden i syfte att undvika graviditet. Blev också gravid, fast när jag använde annan, liknande app. Tempmetoden förutser inte äl utan berättar om du haft äl. NC kan gissa när du ska ha äl, med hjälp av regelbundna cykler, slidsekret, äl-test, temp och livmodertappens läge, men har du en variation i din cykel kan appen inte förutse äl och som tidigare nämnts kan äl helt plötsligt komma tidigare eller senare än normalt.
Jag kör inte NC men Pearly p-dator. Är så nöjd. Av vad jag förstått är denna säkrare än NC. Är mycket säkerhetsmarginal. Har haft den i flera år nu och aldrig blivit gravid. Annars har jag haft rätt lätt att bli gravid. 3e barnet var inte planerad. Då körde jag säkra perioder och hade sex några dagar efter mensen o blev gravid. Äl kom tidigare än väntat. Detta var långt innan jag köpte Pearly
Körde det i tre månader, hur gick det? Är nu i 5emånaden gravid. Använd kondom, det är det enda säkra sättet..