• youdontknow

Vilken frysmat är godast?

Jag vet att det är billigare att laga sin mat, men de flesta har väl köpt frysmat någon gång, till jobbet eller när det har varit stressigt någon dag.
    Så frågan lyder;
    Vilken frysmat är er favorit? 

• Svar på tråden Vilken frysmat är godast?
  • Meebo

Jag brukar ta Familjen Dafgårds Kyckling Jacob eller Findus Rostad Kyckling dem få gångerna jag köper.

• Meus Veritas

Ibland kan det bli en fryst paj till nattjobbet o då blir der Felix(tror jag det är) Paj med broccoli, skina o ost den e god. Prövat många färdigrätter tyvärr upplever jag dom med kött o snitzlar som att köttet alltid blir segt o gummiaktigt. Så pajjerna brukar vara mera säkera kort

• Gizmo

Findus pajer är goda! Det är smidigt att ha i frysen när man är hungrig & ej orkar laga mat.

• jenny99

Findus/Felix fiskgratäng är min favorit.Och paj.Köper aldrig något annat.Jo fryspizza med taco smak.

• Aniiee

Bra fråga! Jag tänkte jag skulle testa ALLA findus och dafgårds frysrätter till lunch för att komma fram till just det. Äter inte så mycket sånt, men som experiment. Kan vara kul.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • annzah

Dafgårds Karins Lasagne är finemang. 

Thai Cubes är också kanongoda men jag saknar grönsaker i "grytorna" - men det kan man ju lösa. 

Findus World Selection är också bra, jag har bara provat Chicken Indonesia och en till men absolut helt okej. 

Felix Penne Rosse Piccanti är också fin. 

Och de flesta frysta fiskgratänger är det absolut inget fel på, och inte heller Icas och Coops egna pizzor. 

Jösses, det låter som om jag äter massor av sådant här, det gör jag faktiskt inte ;) men vi har fått Convinimaskiner på jobbet och då kunde jag inte låta bli att prova mig igenom ett gäng under en vecka när jag inte kunde ha matlådor med och salladsbaren vägg i vägg var stängd :) 

• Abbe83

Jag är vegetarian och mina favoriter är Dr Oetker mozzarella pizza och quorn lasange. Men det är inte så ofta jag köper frysmat för matlagning är ett av mina största intressen. 

• Maria 434

Pytt i panna (ox- eller krögarpytt Felix)

Dafgårds lasagne

gräddkokta musslor

• Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2015-07-29 09:47:40 följande:
    Bra fråga! Jag tänkte jag skulle testa ALLA findus och dafgårds frysrätter till lunch för att komma fram till just det. Äter inte så mycket sånt, men som experiment. Kan vara kul.
    Gud vilken toppenidé!  Lägg upp en tråd med detta så kommer jag att följa den!
  • Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-29 16:52:23 följande:
    Gud vilken toppenidé!  Lägg upp en tråd med detta så kommer jag att följa den!
    =) Om jag startar nån gång så ska jag absolut göra det. Blir isf nån gång nästa vecka.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Ellie

Helt klart nya "Findus Smak"-rätterna. Det finns fyra stycken och alla är goda. Det är lite stuns i maten trots micron, ok kryddat, och grönsakerna har till och med lite krispighet.

• Drottningen70

Den frysta broccolisoppan.

Svar på tråden Vilken frysmat är godast?