• Anonym (ts)

Kör lchf men jag går inte ner i vikt?

Jag har kört stenhårt med lchf i två veckor nu, men jag har bara gått ner ett kg. Jag har ganska mycket övervikt, så jag hade väl räknat med ganska mycket mer. Sist jag körde lchf så rann kilona av. Vill gå ner ca 45kg. Jag har även rört mycket på mig, vardagsmotion och tränat lite hemma.

Jag är inte någon lchf expert så jag vet inte jag kanske har gjort något fel. Förra veckan levde jag i princip på tonfisk sallad med mozzarella och turkisk yoghurt, hallon smoothie (hallon, grädde, t Yoghurt och lite stevia ) och snacksa med Jordnötter.

Jag tar emot alla tips jag kan få! Hjälp mig kära lchf are! Puss på er

• Svar på tråden Kör lchf men jag går inte ner i vikt?
  • Anonym (ts)

Någon vänlig själ där ute?

• LaLola

Nu är inte jag så kunnig på LCHF men det där vet jag inte om jag tycker låter som det.....

Här på min kompis blogg finns massa mattips o annat om LCHF.
    Kika in där vettja.
    halvalindha.se/

• Anonym (ts)

okej! jag får kolla upp det lite senare då! är för morgon trött just nu  hehe :) tack så mycket för svaren! <3

• Anonym (...)

Tycker du ska läsa på lite mer om lchf och äta mat och inte bara sallad och jordnötter. (Jordnötter innehåller väl dessutom massor med kolhydrater?) Yoghurt ska du ta bort..

• Anonym (LCHF)

-dumpa mejerierna
    -ät mer fett!

Det du kör verkar vara någon slags low-carb/GI-variant.
    Ska du äta LCHF så ska du se till att få den största energiprocenten från fett.
    Kolla in Tommys blogg, den är bra www.tommytappar.se

• Kapitalismen

Du äter för mycket kalorier? Enklaste förklaringen iaf. Jordnötter har ju ett ganska extremt kaloriinnehåll t.ex.

• Anonym (Wildrat)

För det första har du för bråttom. Två veckor är ingenting. Dessutom är det svårare att gå ner andra (tredje, fjärde osv) gången även med LCHF. Så det kommer vara trögare hela tiden denna gång.

• Anonym (Skit i det)

Skit i LCHF! Det är bara en sekt som utan långsiktig vetenskaplig forskning försöker hävda allt och inget om denna diet. En samling foliehattar, med andra ord!

Testa appen Myfintesspal! En beprövad och vetenskapligt utredd metod som garanterat ger viktminskning. Dessutom är den extremt enkel och rolig  och gratis!

• LaLola
    Anonym (Skit i det) skrev 2015-07-29 19:29:55 följande:

Skit i LCHF! Det är bara en sekt som utan långsiktig vetenskaplig forskning försöker hävda allt och inget om denna diet. En samling foliehattar, med andra ord!

Testa appen Myfintesspal! En beprövad och vetenskapligt utredd metod som garanterat ger viktminskning. Dessutom är den extremt enkel och rolig  och gratis!

Sekt?!
    Den som tror det...vad har denne för huvudbonad undrar jag?
  • MammaBella

Du äter för lite fett och för mkt kolhydrater. Satsa på att komma under 20kh per dag. En grädde/hallonsmothie är ca 10 kh... Gott någon gång ibland men inget att bygga sin kost på. jordnötter är väl 15kh/100g ca och det är ju inge svårigheter att smälla i sig. Tanken är att du ska bli mätt av fett vilket du inte ätit tillräckligt av. Sen tar det ett tag för kroppen att ställa om sig. När man väl är inne i det så försvinner så mycket sug och hungerskänslor så oftast räcker det att att 2mål om dagen. Eftersom man inte får i sig så mkt kolhydrater får man minimalt med insulinpåslag vilket gör att man inte får något blodsockerfall som gör att man vill äta. 

Gör skillnad på känslan vill äta/sugen och faktisk hunger!

• Kapitalismen
    LaLola skrev 2015-07-29 19:32:37 följande:
    Sekt?!
    Den som tror det...vad har denne för huvudbonad undrar jag?
    Nog för att många förespråkare påstår att det ska vara den heliga graalen för viktnedgång och att kolhydrater är gift osv, men sekt är väl att ta i.
Svar på tråden Kör lchf men jag går inte ner i vikt?