Bror kör avställd bil utan körkort
Jag planerar att ta körkort och övningskör, så när pappas farbror dog fick han ta hans bil, och vi hade tänkt använt denna bil som en övningskörsbil åt mig men det har inte riktigt blivit av så pappa ställde av bilen för 1 år sedan. Till saken, nu har min bror i 30årsåldern flyttat hem till pappa. Min bror är väldigt strulig, känd hos polisen för olovlig bilkörning när han varit påverkad och dylikt, är allmänt ohyfsad, bortskämd och har alltid gjort som han viljat utan att lyssna på vad föräldrarna sagt åt honom.
Nu har han upptäckt bilen såklart och har börjat använda denna dagligen. Han har alltså inget körkort och kör en avställd oskattad bil som står i pappas namn. Pappa vet om detta men rycker på axlarna och säger att det är brors eget ansvar (ingen diskussion om min pappa nu tack, jag vet att det är fel). Till saken: vad kan JAG göra? Kan jag polisanmäla detta? Självklart känns det förjävligt då det är "min" bil, men även att jag är trött på att han bara tar för sig saker och tror att han kan göra som han vill. Jag vill att han ska åka dit och lära sig en läxa, han har hållit på såhär länge nu. Vad ska jag göra??