• Anonym (ARG)

Vad f*n håller lekmer på med???

Jag har beställt ifrån lekmer för över en vecka sen. Betalade direkt. Fick sms om att varorna var på väg i tisdags förra veckan. Två dagar efter får jag ett paket, men med FEL VARA. Jag skriver till dom och fick svar i måndags. De skriver att jag ska få en ny returlapp att använda så jag inte ska behöva betala någon returavgift. Har ännu inte fått den lappen. Jag frågade även om denna person fått mina varor? Det fick jag inte svar på. Jag väntar och väntar på MINA varor som jag köpt för drygt 1000 kr. Idag får jag en faktura ifrån qliro (lekmer använder sig av dom) fastän jag redan har betalat! Jag har inte fått mina varor jag betalat för och nu får jag en faktura för varorna jag redan betalat!!! Alltså jag tror jag spyr. Det är SISTA gången jag handlar på lekmer! Vad händer om jag inte får mina varor? Ersätter dom det då?

• Svar på tråden Vad f*n håller lekmer på med???
  • Anonym (Det var det jävligaste!)

Jag förstår om du blir galen! (Visseligen ett i-landsproblem men ändå!)

Bra att du skriver dina erfarenheter här, det ska väl ge dem lite eld i baken så de löser detta åt dig snarast. Och ge dig lite kompensation.

Ring de igen eller skicka ett väldigt tydligt mejl. Skriv gärna här hur det går! Lycka till!

• Zirkon

hej, jag har oxå haft problem med lekmer, och jag kommer heller aldrig mera handla där! ett tips jag har är att skriva en recension på trustpilot, då brukar dom vara snabba att hjälpa ;)

jag fick hem mina varor, men däremot fick jag aldrig mina fakturor, så en dag dimper det ner ett inkasso brev i brevlådan... skrev på trustpilot och ja jag kan lova att dom hjälpte mig fort då! inkassokravet drogs tillbaka, men däremot fick jag betala två påminelseavgifter för fakturor jag aldrig ens fått... men man lär sig av sina misstag och jag kommer definitivt aldrig mer handla på lekmer eller använda mig av qliro! lycka till

• nuharjagbytt

Att det kom en ny faktura innebär förhoppningsvis att paketet med dina varor är omskickat. Och håller med om att det är dåligt att ny faktura kommer men bestrida den. Antagligen har fakturan skickats automatiskt samtidigt som paketet.

Internet butiker har ofta svårt att hantera specialfall. Som att skicka ett paket utan ny faktura. Brukar dock gå att lösa manuellt.

De kanske skickar returen med B-post?

• nuharjagbytt
    nuharjagbytt skrev 2015-07-29 11:19:28 följande:

Att det kom en ny faktura innebär förhoppningsvis att paketet med dina varor är omskickat. Och håller med om att det är dåligt att ny faktura kommer men bestrida den. Antagligen har fakturan skickats automatiskt samtidigt som paketet.

Internet butiker har ofta svårt att hantera specialfall. Som att skicka ett paket utan ny faktura. Brukar dock gå att lösa manuellt.

De kanske skickar returen med B-post?

Autokorrekt var i farten det ska stå retursedel inte returen.
  • Anonym (albin)
    Anonym (ARG) skrev 2015-07-29 11:05:13 följande:

Jag har beställt ifrån lekmer för över en vecka sen. Betalade direkt. Fick sms om att varorna var på väg i tisdags förra veckan. Två dagar efter får jag ett paket, men med FEL VARA. Jag skriver till dom och fick svar i måndags. De skriver att jag ska få en ny returlapp att använda så jag inte ska behöva betala någon returavgift. Har ännu inte fått den lappen. Jag frågade även om denna person fått mina varor? Det fick jag inte svar på. Jag väntar och väntar på MINA varor som jag köpt för drygt 1000 kr. Idag får jag en faktura ifrån qliro (lekmer använder sig av dom) fastän jag redan har betalat! Jag har inte fått mina varor jag betalat för och nu får jag en faktura för varorna jag redan betalat!!! Alltså jag tror jag spyr. Det är SISTA gången jag handlar på lekmer! Vad händer om jag inte får mina varor? Ersätter dom det då?

Ett gott tips
    När du ska handla så här.

Hade du googlat lekmer problem
    så hade det varigt uppenbart.

så nästa gång goggla företagets namn och problem

Jag hade börjat med att ringa upp företaget som fakturerat dig. Alternativt skickat ett rekommenderat brev till det företaget som fakturerat dig. Där bestrider du fakturan i sin helhet och bifogar kvitto utskrift på den betalning du gjort. (finns i din online bank) Ta en kopia på det du bifogar i brevet. Exempelvis med kameran på din mobil.

Tar kontakt igen med lekmer om retursedeln och under tiden du har kundtjänst i luren så ber du dom skicka en kopia på retursedeln via e-post eller klassisk fax om du har tillgång till detta. så kan du själv klistra dit den. Klistra väl så den inte trillar av.
    När du lämnar in paketet så registreras det att det är inlämnat och registreras när paketet mottages av lekmer. fotografera innehållet med mobilen innan du skickar.

Antigen så får du invänta och hoppas på att de skickar varorna eller så får du begära att häva köpet och att de återför dina pengar. 

Men googlar man lekmer problem så verkar du ha en liten resa framför dig.
    Du är tyvärr inte ensam..

Eller så får du vända dig till kommunens konsumentvägledare eller ARN...
  • Anonym (nja)

Jag har handlat massor på lekmer och det har aldrig vart några problem. Nån försening nån gång bara men.då har dom vart väldigt trevliga och bett om.ursäkt.

Om.du ringer om fakturan så är det troligen bara att riva den sen. Säker bara blivit någon.miss när dom skickade ut dom rätta varorna till dig.

• Sockervaddspinnen

Jag har också haft problem med Lekmer.se.
    Men de ordnade allt väldigt snyggt, utan extrakostnader för min del. De makulerade fakturor samt satte ner priset med hela 30%.

Svar på tråden Vad f*n håller lekmer på med???