Anonym (ARG) skrev 2015-07-29 11:05:13 följande:
Jag har beställt ifrån lekmer för över en vecka sen. Betalade direkt. Fick sms om att varorna var på väg i tisdags förra veckan. Två dagar efter får jag ett paket, men med FEL VARA. Jag skriver till dom och fick svar i måndags. De skriver att jag ska få en ny returlapp att använda så jag inte ska behöva betala någon returavgift. Har ännu inte fått den lappen. Jag frågade även om denna person fått mina varor? Det fick jag inte svar på. Jag väntar och väntar på MINA varor som jag köpt för drygt 1000 kr. Idag får jag en faktura ifrån qliro (lekmer använder sig av dom) fastän jag redan har betalat! Jag har inte fått mina varor jag betalat för och nu får jag en faktura för varorna jag redan betalat!!! Alltså jag tror jag spyr. Det är SISTA gången jag handlar på lekmer! Vad händer om jag inte får mina varor? Ersätter dom det då?
Ett gott tips
När du ska handla så här.
Hade du googlat lekmer problem
så hade det varigt uppenbart.
så nästa gång goggla företagets namn och problem
Jag hade börjat med att ringa upp företaget som fakturerat dig. Alternativt skickat ett rekommenderat brev till det företaget som fakturerat dig. Där bestrider du fakturan i sin helhet och bifogar kvitto utskrift på den betalning du gjort. (finns i din online bank) Ta en kopia på det du bifogar i brevet. Exempelvis med kameran på din mobil.
Tar kontakt igen med lekmer om retursedeln och under tiden du har kundtjänst i luren så ber du dom skicka en kopia på retursedeln via e-post eller klassisk fax om du har tillgång till detta. så kan du själv klistra dit den. Klistra väl så den inte trillar av.
När du lämnar in paketet så registreras det att det är inlämnat och registreras när paketet mottages av lekmer. fotografera innehållet med mobilen innan du skickar.
Antigen så får du invänta och hoppas på att de skickar varorna eller så får du begära att häva köpet och att de återför dina pengar.
Men googlar man lekmer problem så verkar du ha en liten resa framför dig.
Du är tyvärr inte ensam..
Eller så får du vända dig till kommunens konsumentvägledare eller ARN...