• första­försök­et
    Äldre 29 Jul 14:30
    1092 visningar
    5 svar
    5
    1092

    2 utomkveds på ett halvår

    Jahopp.. Gravid i sjunde veckan . Och idag när jag skulle kolla så det såg bra ut med ett UL på mvc så fanns där inget foster.

    Blev skickad till gynakuten (har la klippkort där snart) och får veta att det antagligen rör sig om ett missfall eller utomkvedhavandeskap . . Igen!!! Hade ett utomkveds i Jan och det va det värsta jag vart med om i hela mitt liv!!

    Tog blodprov innan jag gick hem o ska dit på fredag igen o ta ett till så får vi se vad dom säger.... Jag hoppas det "bara" är ett missfall så jag slipper operera IGEN!

    Känner mig som en tickande bomb !

    Har semester nu men börjar jobba på måndag igen..

    Har fortfarande ett tryck på samma ställen o ibland hugger det till.. Känns extra mke när man böjer sig eller ligger på sidan..

    SÅ trött på detta nu!

  • Svar på tråden 2 utomkveds på ett halvår
  • första­försök­et
    Äldre 29 Jul 20:23
    #1

    Blä.. Ligger på sjukhus nu o väntar på en operation! Fick plötslig smärta o när dom gjorde UL på gynakuten så såg dom mer vätska än igår:( så det va ett x

    ..dom tror dom kommer ta bort den vänstra äggledaren, eftersom det va samma äggledare förra gången :( men det får vi se efter operationen

  • Äldre 29 Jul 20:46
    #2

    Fy va jobbigt! :(

    Fick utomkveds i november och fick ta bort min högra äggledare eftersom den var så söndertrasad! Hoppas du ska slippa ta bort äggledaren och att du återhämtar dig snabbt!

  • första­försök­et
    Äldre 30 Jul 18:00
    #3

    Fick tyvärr ta bort den igår:(

    Nyss hemkommen och aaastrött..

    Semestern blev plötsligt en vecka längre..

  • första­försök­et
    Äldre 30 Jul 18:01
    #4

    Fick tyvärr ta bort den igår:(

    Nyss hemkommen och aaastrött..

    Semestern blev plötsligt en vecka längre..

  • Äldre 30 Jul 18:31
    #5

    Förhoppningsvis var det bara fel på den äggledaren och att den andra fungerar normalt! :)

    Det är även skönt att vi som haft utomkveds alltid får kolla upp graviditeten i tidigt skede!

    Vila och ta det lugnt och hoppas du mår bättre snart! <3

    f


    förstaförsöket skrev 2015-07-30 18:00:30 följande:

    Fick tyvärr ta bort den igår:(

    Nyss hemkommen och aaastrött..

    Semestern blev plötsligt en vecka längre..


Svar på tråden 2 utomkveds på ett halvår