• Anonym (Glitter)

Vad fick ni i ersättning efter att ha haft med ert barn på exempelvis blöjor och barnmatsburkar?

Hej!

Min son har blivit uttagen att bli fotad för ett blöjmärke.
    Jag undrar om det är någon annan här som haft sitt barn med på blöjor eller barnmat? Vad fick ni i ersättning?
    Rabatt på blöjor? Gratis blöjor under en viss tid? Kontanter?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad fick ni i ersättning efter att ha haft med ert barn på exempelvis blöjor och barnmatsburkar?
  • Anonym (hm)

Det är väl bara att prata med dom som har hand om det, man tar väl reda på sådant innan man tackar ja?

• Anonym (Glitter)
    Anonym (hm) skrev 2015-07-29 14:58:35 följande:

Det är väl bara att prata med dom som har hand om det, man tar väl reda på sådant innan man tackar ja?

Jag vet redan vad vi kommer att få, men jag undrar vad andra har fått under tidigare år.
    Min kompis hade sitt barn med på barnmatsburkar för några år sedan. De hade ett helt annat upplägg än det vi har.
    Frågar lite av nyfikenhet.
    Hade du ett svar på frågan???
  • Anonym (Glitter)

Puffar!

• Anonym (Glitter)

Puffar lite till.

• Anonym (Glitter)

Försöker med en puff till. :)

Det kan även handla om reklam för barnoljor och liknande.

Men inte kläder, där vet jag redan hur det ser ut nästan överallt (var själv barnmodell på bla H&M och JC).

• Anonym (villprova)

Hej, jag funderar också på att anmäla mitt barn till liknande och undrar hur ni gjorde för att komma med, skickade ni bilder el blev ert barn headhuntat?

Mvh

• annasv1980

Också intresserad av att höra hur det funkar att bli uttagen och hur man anmäler sig.

• Anonym (Glitter)

Hej!

Ja, jag får ju inga svar på min fråga, så jag kan ju likaväl svara på era frågor.

Eftersom att jag själv jobbade som barnmodell för olika klädkedjor som barn, samt var med i lite olika reklamfilmer där jag gjorde reklam för just kläder (tack vare att pappa arbetar som fotograf mamma arbetar som producent), så har jag fått lite kontakter. Så jag gick helt enkelt den vägen.
    Varför jag valde blöjor och inte kläder (än) beror på att bilden går mer viral på ett blöjpaket, då man inte byter bilder lika ofta som på reklamplanscher för kläder.

Men hur man annars gör: Man kan exempelvis hålla utkik när något företag efterlyser bebisar för provbilder. Eller så kan man skicka bilder, med bifogat mail, och fråga om det är av intresse.
    I början får man ligga på en del själv, innan man fått in en fot så att säga.

• Anonym (JG)

Har haft mitt barn med i en katalog för ett leksaksföretsg, då vi känner ägarna lite. De hade ingen budget för barnmodeller, utan har tagit med barn de känner. Fotograferingen tog ca 45 minuter, och efteråt fick jag välja leksaker för ca 500:-. Helt ok tyckte jag.

Svar på tråden Vad fick ni i ersättning efter att ha haft med ert barn på exempelvis blöjor och barnmatsburkar?