• Anonym (Kaffedraken)

    undersökning som visar ägglossning

    Hej, Jag undrar om det finns ett annat sätt att få veta när man har ägglossning. Tester funkar inte för mig. Jag litar inte på clearblue längre. Lite besviken, den visade en gång positivt och nästa dag neg. såna tester gör att man missar äl och blir inte gravid.
    Kan barnmorska göra undersökning som visar exakt när man ska ha ägglossningsdagen?

  • Svar på tråden undersökning som visar ägglossning
  • Anonym (Kaffedraken)

    "Lite besviken, den visade en gång positivt och nästa dag neg"

    Öh, ja det är ju helt normalt? Har du regelbunden cykel så är det bara att ha sex dagarna omkring 14 dagar innan mensen, annars lär det väl inte hjälpa så mycket att kolla upp när du har ägglossning hos gynekolog eftersom ägglossningen ju inte heller är regelbunden i så fall.

  • Anonym (Kaffedraken)

    De kan se på ul om du har början till äl om du har äl eller om du precis haft äl

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ego Lovers skrev 2015-07-30 01:18:30 följande:

    De kan se på ul om du har början till äl om du har äl eller om du precis haft äl


    behöver man betala för ul eller är det gratis
    ska man ringa barnmorska först


  • Anonym (Kaffedraken)
    Mascaraklumpar skrev 2015-07-30 00:21:33 följande:

    "Lite besviken, den visade en gång positivt och nästa dag neg"

    Öh, ja det är ju helt normalt? Har du regelbunden cykel så är det bara att ha sex dagarna omkring 14 dagar innan mensen, annars lär det väl inte hjälpa så mycket att kolla upp när du har ägglossning hos gynekolog eftersom ägglossningen ju inte heller är regelbunden i så fall.


    jag fick mens den 16 juni och sedan den 17 juli
    jag vet inte om jag ska kalla den regelbunden nästa mens kommer nog den 18 aug eller 19
  • Anonym (Kaffedraken)
    samanta1234 skrev 2015-07-29 23:16:57 följande:

    Hej, Jag undrar om det finns ett annat sätt att få veta när man har ägglossning. Tester funkar inte för mig. Jag litar inte på clearblue längre. Lite besviken, den visade en gång positivt och nästa dag neg. såna tester gör att man missar äl och blir inte gravid.
    Kan barnmorska göra undersökning som visar exakt när man ska ha ägglossningsdagen?


    Testerna visar bara positivt en dag. Då har man ägglossning inom 48 timmar.

    Lycka till!
Svar på tråden undersökning som visar ägglossning