Vågar jag starta med sprutorna imorgon? (Ska på bröllop 8/8)
Efter fem månaders nedreglering (ja så länge kan man nedregleras om man har endometrios) så är jag så sjukt pepp på att få kicka igång med hormonstimuleringen. Det är tänkt att den skall starta torsdag och RMC skall ringa och ge mig dosen (Gonal F). Nu till kruxet: jag ska på bröllop den 8/8 och vill såklart försöka slippa ett äggplock denna dagen. Överallt läser jag att stimuleringsfasen är mellan 8-14 dagar och att man därefter tar ägglossningssprutan och gör ÄP 1,5 dag senare. Så om det visar sig att jag har ägg i bra storlek redan dag 8 så betyder det att jag får göra ett ÄP dag 10. Denna dagen skulle i så fall bli den 8/8 och vi ska på bröllop denna dagen. Jag skulle nog helst vilja köra safe och skjuta en dag på att starta med sprutorna för att verkligen säkra upp att ÄP blir tidigast 9/8. Men vet inte riktigt om jag vågar fråga RMC, är rädd att de skall bli sura och tycka att jag inte sätter IVF:en i främsta rummet. Vilket jag gör, men om man kan få göra både IVF och gå på bröllop utan att det krockat med varandra vill jag såklart ha det så. :)
Vad har ni för erfarenhet - kan man få "välja" startdag lite efter eget schema? Och hur pass vanligt är det med bara 8 dagars stimuleringsfas?