Urkopplig av airbag i Volvo ???
På passagerar sidan... Vill kunna ha bilstolen där.

ring och hör med lite olika verkstäder va dem tar för det.. tror de e olika beroende på årsmodell och hur den sitter... Vet att det är stor skillnad om man typ ska mecka me dem...
Kram B
På V70:n kn man göra det själv. Det finns en knapp mellan sätena ganska långt bak om jag inte minns fel...
De allra flesta volvobilar har inte ens airbag på passagerarsidan.
Volvo satsar på familjen och därför har man oftast inte airbag som standard eftersom man utgår från att familjen vill ha barnstol.
Vi har en V70 blackline från -00 och i den finns ingen airbag.
I vilket fall som helst så kan man göra det själv på V70:n, det är jag säker på. När jag lånar min pappas bil brukar vi koppla ur airbagen och sedan lyser en lampa på instrumentbrädan så att man vet att den är urkopplad.
(På min j-a Ford Focus kan man inte koppla ur airbagen alls skitbil...)
brukar va rekommenderat att man tar urkoppling via verkstad i fall nåt skulle va fel, så den verkligen kopplar ur.
Appropå vad som brukar finnas i bilar å inte är det olika beroende på vad första köparen väljer bort/till...
Bembu:
Ja, men många bilar har airbag som standard, inte som tillval.
Med volvo är det tvärtom, där är det standard att inte ha airbag...vill man ha det får man välja till det.
Jennie Brunflo:
håller inte riktigt me där....
De flesta av dagens bilsäljare vill kunna tillmötes gå kunden så mycket som möjligt och de mesta erbjuds att lägga till eller välja bort tex airbag...
gäller även volvo... bara för att de kallas standar så betyder de inte att du måste ta de...
Och volvo är inte unik med att ha de som tillval de har de flesta i dagens läge........
jag har skrivit det förr och gör säkert igen...
vänj barnet vid att sitta bak ...ni har det lättare om ni måste åka med nån eller ha en låne bil ...
sen så har mina kompisar kopplat ur airbagen men den smällde upp ändå...och dom lämna in den på verkstaden...