• Mikaelala

Hur långt gången?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn i v.18+2 och har inte gjort vul/kub eller RUL ännu. Hade sista mens runt 25/3 så det är därifrån vi har räknat.

När jag var i v15+4 så kände jag plötsligt en hård spark (ni vet när man utan tvekan kan säga att det där är bebis). Sedan den sparken har bebis varit sjövild varje dag. Redan dagen efter så kände min sambo tydliga sparkar och någon vecka senare såg jag tydliga sparkar utanpå magen. Det är alltså minst sagt en vild bebis och den är hur mysig som helst. Men iallafall, hur vanligt är det att man med första barnet känner såhär tidigt, samt tydligt?

Tankarna har ju snurrat om att vi kanske är längre gångna än vad vi tidgivare trott. Var även väldigt tidig med typ råmjölk (v.14+5) och känner livmodern tydligt hela tiden. Vad tror ni som har lite erfarenhet?

• Svar på tråden Hur långt gången?
  • Minza83

Du behöver inte vara längre gången - är du väldigt smal och moderkakan ligger i bakvägg så är det inte så konstigt :)

Råmjölk har eg inget med hur långt gången man är.. Med min 3a fick jag i V8, men nu med 4e så fick jag efter v 25 :)

Du borde väl dock ha ett rul inbokat här väldigt snart va?

Det kan vara så att du är längre gången absolut men det måste inte vara så :)

• Mikaelala

Är inte överviktig men inte pinnsmal heller nä bakvägg är jag ganska säker på att den ligger haha ????

Nä det klart, de kanske de inte behöver.. Men eftersom jag inte varit gravid tidigare så tyckte jag att kroppen fattade väldigt fort vad den skulle göra ????

Ja visst, vi har RUL på tisdag så då får vi ju veta om inte annat. Spännande att spekulera lite bara ???? tack för svar ????

• aurorasmamma

Ja hade min senaste mens den 21/3 men gjorde ett tidigt vul (va mer för att kolla att de fanns något alls, så tog nån min bara) då vi inte visste hur långt gången jag va pga minipiller. Men till saken hör att de räknar min grav från 1/4 vilket gör att ja tror mig vara lite längre gången än de tror. Känner också av bebis så blir intressant att veta på rul hur långt gången ja faktiskt är

Återkom gärna när du vet om de stämde för dig eller om du är längre gången!

• Mikaelala

Spännande ????

Absolut, jag återkommer på tisdag ???? är idag i 18+4, så vi får se vart vi hamnar efter tisdag ???? men borde inte du ha RUL snart? ????

• aurorasmamma
    Mikaelala skrev 2015-08-02 12:55:18 följande:

Spännande ????

Absolut, jag återkommer på tisdag ???? är idag i 18+4, så vi får se vart vi hamnar efter tisdag ???? men borde inte du ha RUL snart? ????

Jo den 10e, så de närmar sig nu
  • HMC

Jag har känt lite smått sen v.13 eller 14 om jag inte minns fel. Men väldigt diffust och inte så ofta. Det börjar dock kännas mer nu och när jag och maken var på Teneriffa förra veckan både kände och såg jag en spark (!!!) :D v.19 (18+0) idag :) 17+3 vid sparken. Har dock inte fått någon mer så tydlig rörelse än :( känner dock hur det rör sig och "bubblar" samt knuffar lite ändå :)

• Mikaelala

Vi var på RUL igår och blev flyttade från 30/12 till 3/1 haha :D så det var bara en sparkglad bebis, med mycket hicka :D en fin liten pojke <3

• aurorasmamma
    Mikaelala skrev 2015-08-05 12:16:33 följande:

Vi var på RUL igår och blev flyttade från 30/12 till 3/1 haha :D så det var bara en sparkglad bebis, med mycket hicka :D en fin liten pojke <3

Så länge bebis mår bra så är de ju de viktigaste! Grattis!!
Svar på tråden Hur långt gången?