• FruAndersson85

    Utredning efter 3 MF/MA

    Fick mitt tredje MF i juni, och fick då reda på att jag skulle få genomgå utredning, två veckor efter mf så tog dom allt som allt 13 rör med blod, några av dom hänger ihop med mina reumatiska sjukdomar och hur de kan påverka kropp och foster, sen dess har jag väntat på första mensen som kom igår! (Va glad jag blev! Mens eller blödningar har inte varit positivt för mig senaste året, men igår blev jag riktigt glad!! Då det betyder att utredningen kan nu fortsätta.)
    Men vad gör dom egentligen? Jag får väl reda på om blodproven visade nåt, men om de va helt normala, hur går dom vidare då? Har ju genomgått några UL och VUL men allt ser ju normalt ut.

    Hur har det funkat för er som gått igenom missfallsutredning?

  • Svar på tråden Utredning efter 3 MF/MA
  • Miising

    Jag gissar att du kommer göra samma utredning som mig, där man bland annat testar koagulationen. Är det SLE du har? Jag har något som kallas för APS (antifosfolipidsyndrom /hughes syndrom) och det är tydligen förhållandevis vanligt i kombination med vissa reumatiska sjukdomar.


    Charlie 13-03-20
  • FruAndersson85

    Jag har sjögrens och RA. Men har förstått att sle är vanligt.

    Var det koagulationen som var "fel" hos dig?

    Eller vad visade utredningen? Fick du hjälp som funkade?

  • FruAndersson85

    Hur länge ska man vänta?

    Börjar bli riktigt frustrerad ????

    Fick svar på tre av fjorton blodprover idag och de var normala, inget som kunde leda till MF.

    (telefontid med reumatologen)

    Resten av blodproverna får jag reda på den 31 augusti. Men jag vill veta nu, jag vill gå vidare nu. Tänk om inget visar att det är fel? Och dom tycker gå hem å testa igen. Vet inte om jag orkar fler missfall och motgångar. Kanske lika bra att sluta ????

  • FruAndersson85

    Va igår och fick prata med överläkare inga konstigheter på blodprover, alls ???? vet inte om jag ska vara glad eller ledsen? Ska iaf få vaccin mot röda hund(rubella) och sen vänta 1 månad å sen sikta på ny graviditet. Och då ska dom testa lite olika behandlingar??? Som en jävla försökskanin >:) :@ ????

  • LitenSnigel
    FruAndersson85 skrev 2015-09-01 06:14:52 följande:

    Va igår och fick prata med överläkare inga konstigheter på blodprover, alls ???? vet inte om jag ska vara glad eller ledsen? Ska iaf få vaccin mot röda hund(rubella) och sen vänta 1 månad å sen sikta på ny graviditet. Och då ska dom testa lite olika behandlingar??? Som en jävla försökskanin >:) :@ ????


    Gjordes en kromosomanalys (karyotyp) i samband med utredningen? Blodprov som tas på både mannen och kvinnan för att bl.a. undersöka om någon bär på en balanserad translokation.
Svar på tråden Utredning efter 3 MF/MA