• Anonym (Orolig)

Blodklumpar

Onsdagen den 22 juli tog jag ut min hormonspiral. Blödde litegrann, inget märkvärdigt. Slutade efter några dagar.

Igår när jag vaknade hade jag mensvärk o när jag satte mig på toa så kändes de så obehagligt för de kom en stor blodklump, o med några minuters mellanrum torkade jag mig o då kom de en klump till o de blev så ytterligare 2 ggr. Stora klumpar o jag fick panik. Kände verkligen när blodklumparna kom ut ur mig. Ringde sjukvårdsupplysningen o där sa dem att om jag inte blöder igenom en normalbinda så är det ingen fara. Klumparna slutade komma men mensen fortsatte med vanligt blod under dagen.

Är det någon som varit med om likadant? Läste massor innan jag tog ut min hormonspiral o läste bara om att man blöder men inte om stora klumpar.

Skulle vara så otroligt tacksam om jag fick svar på detta. Hade inte nåt ont när de hände, utan bara lite innan.

• Svar på tråden Blodklumpar
  • uska81

Jag har samma problem nu. Började forsa när jag tog ut min...hur har det gått för dig ?

• Anonym (Orolig)
    uska81 skrev 2015-09-26 23:07:48 följande:

Jag har samma problem nu. Började forsa när jag tog ut min...hur har det gått för dig ?

Det har gått bra! Klumparna tog slut efter några timmar. O nu är jag gravid i vecka 9 :)
  • uska81

Grattis! Vad skönt! Själv fick jag Provera i 10 dagar för det kunde va hormonrubbning. Och eventuellt en polyp i livmodern....

Svar på tråden Blodklumpar