• Anonym (18 år)

Akut P-piller missfall?!

Hej, jag är en tjej på snart 19 år som är, just nu, VÄLDIGT orolig.

För exakt 8 dagar sedan hade jag ett one night stand med en kille, vi var båda fulla. Väldigt fulla. Sedan då jag fick reda på att vi hade oskyddat sex så sprang jag fort iväg till apoteket, UMO hade inte öppet...Men ju snabbare desto bättre sägs det. Jag tog det pillret och nu har det gått ett tag. Jag hade min mens för precis två veckor sedan och idag, bara för en timme sen, såg jag en blödning, ljusbrun typ. Och min mens brukar alltid vara sen men nu kom den väldigt tidigt...jag vet inte ifall det kan vara missfall eller något, hoppas inte...Men förra gången jag tog ett akut P-piller så kom det ingen blödning? Jag förstår inte! Jag är bara så orolig nu. Kan jag vara gravid eller var det missfall? Eller är det normalt? Gosh jag vetefan...om jag är gravid så är mitt liv finito. Och abort är uteslutet, är emot sånt. Men hur som helst...vill gärna få ett klokt svar på min fråga. Usch, jag är ute redo än :(

• Svar på tråden Akut P-piller missfall?!
  • Anonym (())

Hejsan! Oroa dig inte. Har själv tagit dagen efter piller några gånger och visa gånger ingen blödning utan fått min mens som vanligt när den skulle komma. Och andra gånger blödig några dagar efter, visa gånger mera och andra mindre. Så det är ingen fara helt normalt

• Anonym (18 år)

Åh tack så otrolig OTROLIGT mycket! What a relief! :'D

Återigen, tack! :)

• Tihi

Det är bara tiden som kan utvisa men ta ett gravtest 19 dagar efter ert ons så vet du. Sen kan det bli lite hur som helst med kroppen efter ett akutpiller så det i sig behöver du inte oroa dig för. Lycka till!

Svar på tråden Akut P-piller missfall?!