• Anonym (Anonym)

Hur känns det att dö?

Jag har funderat mycket på döden och även hur det känns att ha varit död i några sekunder eller någon minut och sedan vaknat till liv igen. Man har ju hört om de som haft nära döden upplevelser och som berättat att det var underbart och att man inte kände någon smärta, men sen har jag också läst om någon som dött och sagt att det bara blev helt svart och kallt. Är det någon här som har haft en nära döden upplevelse eller som varit död en liten stund och sedan vaknat till liv igen eller känner någon som gjort det? Hur kändes det då att dö? Vad hände?

• Svar på tråden Hur känns det att dö?
  • smulpaj01

Hände inte så mkt. Blev alldeles lugn i kropp och sinne och somnade sedan in.

Ingen smärta alls.

• Anonym (-)

Jag har inte haft det men jag har för mig att jag läste om någon som haft det och hävdade att det var som att vakna när man sovit och inte minns vad man drömt - ingenting helt enkelt.

• Anonym (Sett på tv)

Om nån som typ nästan drunknade och han sa att när paniken lagt sig blev det bara lugnt, tyst och svart.

• smulpaj01
    Anonym (Sett på tv) skrev 2015-08-02 18:26:41 följande:

Om nån som typ nästan drunknade och han sa att när paniken lagt sig blev det bara lugnt, tyst och svart.

Precis som för mig. Jag höll på att drunkna. Låg under vatten i 4 min. Ambulansmännen försökte få liv i mig i 1,5 timme på väg i ilfart med blåljus till sjukhus.

Alla läkare jag pratade med sa att det är ett mirakel att jag:

1: överlevde

2: inte fick bestående hjärnskador

Men den känsla jag kommer ihåg är ett lugn, tystnad och mörker. Jätteskönt var det....såååå avslappnad.
  • lizette687

Jag dog nästan som barn o det blev inte svart.

Jag färdades mot en ljus dörr o såg skuggvarelser på vägen men sändes tillbaka igen.

Vissa kan inte minnas efteråt o upplever bara svart o lugn..

Kanske för att folk inte ska bli klassade som idioter.

Men ja minns ..

• Anonym (Anonym)

Mycket intressanta saker ni har berättat här i denna tråden. Det låter ju nästan trevligt att dö om det är lugnt och fridfullt och att man inte känner någon smärta, nästan så att man själv vill dö eller åtminstone ha en nära döden upplevelse för att känna på hur det känns, men man önskar ju såklart inte att dö nu förstås, utan senare. Den tiden kommer ju när den kommer.

Svar på tråden Hur känns det att dö?