Har jag vanföreställningar? Djävulen i rummet
Så långt tillbaka jag kan minnas har jag haft konstiga tankar... Jag är idag diagnostiserad med OCD b la och jag utför mycket tvång. Men sedan tidig ålder har jag fått för mig att människor och min familj är ute efter mig. Det är seriösa tankar som har pågått under en period. Ett exempel var att när jag var ca 10-13 år trodde jag seriöst att mina manliga familjemedlemmar la sperma i mina underkläder för att jag skulle bli gravid. Jag kunde även på fullt allvar tro att min tränare hade våldtagit mig i min sömn under ett läger (med 15 andra tjejer i rummet). Jag kunde även tro att min pappa skulle döda mig om jag åkte ensam med honom i bilen. Men han har aldrig skadat mig så, inte ens slagit mig, så det är ganska irrationella tankar...
Igår natt fick jag något slags sammanbrott tror jag. Jag låg i sängen och hade grym ångest. Plötsligt trodde jag att djävulen var i rummet och tittade på mig, fast jag inte såg någon djävul. Jag kunde inte heller minnas om min förälder var död eller ej, jag fick tänka efter riktigt mycket men blev efter några minuter normal igen. Men tanken att djävulen var kvar i rummet fanns, och jag fick sova med tänd lampa.
Detta är så sjuka tankar, jag blir rädd för mig själv så i efterhand. Vad händer med mig?? Jag tar Sertralin och har kontakt med en psykolog. Bör jag berätta detta för psykologen?