• HelenaDenRena

Nakenhet mellan syskon

Hej alla på familjeliv!

Jag är en enkel tvåbarnsmamma som lever ett underbart liv med mina barn och min sambo.

Men en sak har gjort att jag har blivit obekväm.

Min dotter som är 17 passar ofta lillebror som är 13 och de har en bra syskonrelation.

Men när de var ensamma hemma förra helgen (en natt) så fick jag veta att de hade badat tillsammans i badkaret och de var båda nakna!

Lillebror badar ju med både mig och min sambo men är det ok att en femårig pojke badar naken med sin trettonåriga syster?! Han är ju nyfiken på kroppar och även då på snoppen, snippan, bröst och allt annat , vilket är helt normalt i hans ålder. Min dotter har aldrig varit blyg av sig och inte heller direkt sen puberteten, men är detta ok? Eller bör jag avstyra allt sådant?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nakenhet mellan syskon
  • DickRex

Bortsett från att jag inte fattar hur du får ihop det med åldrarna 17, 13, 13 och 5 så undrar jag vad du är rädd för ska hända?

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Humlan87

Fattar inte heller riktigt men 17 och 13 , ja lite knepigt val att bada nakna tillsammans, åtminstone ovanligt. 13 och 5 år, inte så konstigt kan jag tycka.

• Brumma

Hur gamla är de?

En femåring som badar med en trettonåring hade jag inte sett några problem med. Speciellt inte som han badar med dig - du har väl oxå bröst o snippa?

En sjuttonåring o en trettonåring hade jag nog mest undrat om det inte blev trångt? Såvida ni inte har stort badkar?

Mina ungar badar bastu med hela familjen och ibland med äldre syskon enbart. Inget konstigt med det..

• viseversa
    Humlan87 skrev 2015-08-04 01:18:25 följande:

Fattar inte heller riktigt men 17 och 13 , ja lite knepigt val att bada nakna tillsammans, åtminstone ovanligt. 13 och 5 år, inte så konstigt kan jag tycka.

Håller med dig.
  • Maddi

Säger som alla, hur gamla är barnen? Jag tror inte er minsta är 13, få skulle bi väl inte bada med honom och då vore de även konstigt att en 17 åring och 13 åring badar nakna.

13 eller 17 och 5 är vad är de för konstigt att bada naken då? Då borde ni som vuxen inte heller bada naken med han..

• Filip1990

Trollvarning på TS.

Men som svar på frågan (även om jag som de andra inte heller får ihop åldrarna) så tycker jag att nakenhet inom familjen är bra och positivt i de flesta fall.

Svar på tråden Nakenhet mellan syskon