• liberotutte

Funkar det i praktiken ?

Hej alla glada !

Jag gillar pengar , säkert lika mycket som ni andra. Fast snäppet mer.;)

Jag är en kille på 23 år sambo och en dotter ,

Jag har fast jobb och är en helt normal kille ser okej ut .

Men nu till min fråga.

Jag sitter nu i soffan framför tv och har kommit på antingen en dum jävla idé eller riktigt smart ?

Vi kan kalla mig trädgårdsmästaren tills vidare :)

Jag vill alltså tjäna extra snabba pengar utöver mitt jobb.

Min tanke är alltså att åka runt med en handgräsklippare med motor.

och en kratta och en sopborste i bagaget på bilen och helt enkel knacka på folks dörrar som bor i villor och fråga om dom vill ha hjälp med gräsklippning och krattning ( tar en timma säger vi)

Detta har ja räknat ut att jag gör hos 5 varje dag alltså 500 kr i ca 25 dagar i månaden , alltså ca 11 000 extra i månaden.

Samma på vintern med snöröjning skyffling osv .

Är det så att jag skulle skrämma bort folk när jag frågar vid dörrknackningen eller är det en bra idé ?

Hur skulle du ställa dig ifall en ung snäll snygg kille knacka på din dörr ?

Hjälp mig här !:)

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Funkar det i praktiken ?
  • Anonym (Fia)

Att göra det svart är inget jag skulle rekommendera i alla fall. Det är något man kan komma undan med om några enstaka personer man känner väl vet om det, men åker du runt till en drös med människor varje dag tar det nog inte mer än ett par veckor innan någon hör av sig till Skatteverket. Och ska du göra det vitt kommer du få behålla typ 40 kr av den där hundralappen i timmen.

Jag tror det finns betydligt enklare sätt att tjäna pengar på, ärligt talat.

• He2m

Hmmmm.... skulle faktiskt ha lagt ut afficsher om jag var du! För det känns lite konstigt om man knackar på och frågar om det än att man ringer dig istället när man behöver dig! Förstår du vad jag menar?

• liberotutte

Okej ! Yes jag förstår !:)

En tanke ja kom på nu bara .men jag förstår de med Skatteverket osv .

Men !

Jag funderar ändå på att köra en heldag o se, man vet ju aldrig kanske blir positivt?

Men jag förstår era tankar . Tack !:)

Det med affisch är ju något !

Det kan ja prova o se lite

• Eleonor01
    liberotutte skrev 2015-08-04 00:54:28 följande:

Hej alla glada !

Jag gillar pengar , säkert lika mycket som ni andra. Fast snäppet mer.;)

Jag är en kille på 23 år sambo och en dotter ,

Jag har fast jobb och är en helt normal kille ser okej ut .

Men nu till min fråga.

Jag sitter nu i soffan framför tv och har kommit på antingen en dum jävla idé eller riktigt smart ?

Vi kan kalla mig trädgårdsmästaren tills vidare :)

Jag vill alltså tjäna extra snabba pengar utöver mitt jobb.

Min tanke är alltså att åka runt med en handgräsklippare med motor.

och en kratta och en sopborste i bagaget på bilen och helt enkel knacka på folks dörrar som bor i villor och fråga om dom vill ha hjälp med gräsklippning och krattning ( tar en timma säger vi)

Detta har ja räknat ut att jag gör hos 5 varje dag alltså 500 kr i ca 25 dagar i månaden , alltså ca 11 000 extra i månaden.

Samma på vintern med snöröjning skyffling osv .

Är det så att jag skulle skrämma bort folk när jag frågar vid dörrknackningen eller är det en bra idé ?

Hur skulle du ställa dig ifall en ung snäll snygg kille knacka på din dörr ?

Hjälp mig här !:)

Tack på förhand :)

Jag hade aldrig låtit någon okänd som arbetar svart komma in i min trädgård. Du bör nog fundera lite över den idén
  • Eleonor01

Sen skrivet du ung snäll snygg.... Totalt orelevant då pojkar också behöver referenser

• choklad

Det verkar ju vara en riktigt dålig ide. Du räknar alltså med att du ska jobba 5 timmar om dan, 5-6 dagar i veckan och ändå bara få ut 11000 kr före skatt? Känns som att du kan ta nästan vilket annat jobb som helst och tjäna mer. Dessutom skulle jag, om jag var din sambo, inte uppskatta om du var borta 5 timmar om dagen utöver ditt vanliga jobb. Det skulle ju innebära att du inte är med familjen alls.

Dessutom finns det gott om företag som gör det redan. Jag betalar ca 200 kr efter RUT-avdrag per gång (varannan vecka) för gräsklippning och då är det vitt och utförs av proffs med bra maskiner. Skulle aldrig få för mig att byta ut det mot nån okänd som plingar på dörren.

Svar på tråden Funkar det i praktiken ?