• Anonym (Jag)

Förändras lutealfasen efter missfall?

Hej.

Jag fick missfall i slutet av juni, blödde i nio dagar och åtta dagar efter blödningen slutade kom första mensen. Den var som den brukar, lika mycket och varade lika länge. Innan missfallet hade jag väldigt regelbunden cykel med ägglossning på dag 15 och en lutealfas på 12 dagar. Jag har förstått att cykeln kan förändras efter ett missfall och med hjälp av ägglossningstest och känslan i kroppen borde jag ha haft senaste ägglossningen på dag 17 i cykeln. Nu undrar jag om även lutealfasen kan förändras eller om den alltid är 12 dagar för mig? Jag borde i sådana fall få min mens i morgon och då jag har haft bruna flytningar i några dagar, och även lite färskt blod till och från under den tiden, räknar jag med att det tyvärr inte tog sig den här månaden. Hur lång tid efter ett missfall brukar cykeln bli "normal" igen? Brukar det vara svårare att bli gravid direkt efter ett missfall? För det finns inte en chans att vi missade ägglossningen den här gången då vi hade sex både innan, under och efter!

Tacksam för svar!

Svar på tråden Förändras lutealfasen efter missfall?