• jlhappy

"Naken och trevlig"

Lite funderingar....
    Är en vanlig (hetro) man snart i mitten av livet.Besöker nakenbad så ofta tillfälle ges och funderar runt hur män uppför sig!
    Det smygs i buskar och runkas mer eller mindre öppet.Jag ser kvinnor som får gå undan eller lämna badet,för h.lvete ni förstör får oss andra som uppskattar känslan och friheten att bada näck!!!
    Vissa bögar kör på utan respekt....so bad!!
    Jag uppskattar en naken kvinna men jag glor inte och runkar inte där!!!!
    Diskuterade detta med ett lite äldre par på stranden i ALMÖ häromdagen.
    Jag nämde att man vågar knappt ta ögonkontakt eller byta  några ord med kvinnor/par utan att bli ifrågasatt.Dom hade upplevt en del märkliga ting men  sa att det märks ganska omgående.
    Vore intressant med era funderingar.

Ps Jag uppträder trevligt och fick hjälpa till med sololjan på hustrun ds

• Svar på tråden "Naken och trevlig"
  • Anonym (MAX)
    jlhappy skrev 2015-08-05 13:43:05 följande:

Lite funderingar....
    Är en vanlig (hetro) man snart i mitten av livet.Besöker nakenbad så ofta tillfälle ges och funderar runt hur män uppför sig!
    Det smygs i buskar och runkas mer eller mindre öppet.Jag ser kvinnor som får gå undan eller lämna badet,för h.lvete ni förstör får oss andra som uppskattar känslan och friheten att bada näck!!!
    Vissa bögar kör på utan respekt....so bad!!
    Jag uppskattar en naken kvinna men jag glor inte och runkar inte där!!!!
    Diskuterade detta med ett lite äldre par på stranden i ALMÖ häromdagen.
    Jag nämde att man vågar knappt ta ögonkontakt eller byta  några ord med kvinnor/par utan att bli ifrågasatt.Dom hade upplevt en del märkliga ting men  sa att det märks ganska omgående.
    Vore intressant med era funderingar.

Ps Jag uppträder trevligt och fick hjälpa till med sololjan på hustrun ds

Det är naturligtvis tråkigt. Vi har dock förmånen att ta oss långt ut till enskilda öar där vi mer eller mindre tidigt och nu senare augusti/september kan vara helt och hållet själva. Då är hela familjen nakna och det är en fantastisk och naturlig känsla just att kunna vara naken och inte iakttagen.

Vi har dock aldrig testat nakenbad och någon gång när familjen har varit bortrest så har jag haft en svag fundering på om jag ska till nakenbad MEN, jag är ju inte mer en man och min fråga är hur undviker du att inte få stånd när du ser en naken kvinna?
  • jlhappy

Jag ser inte kvinnan i denna situation som ett sexobjekt.
    Givetvis var det svårare när man var yngre och ny på nakenstränderna,då blev man väl "het" oftare.
    Givetvis finns det tillfällen när kvinnor vill bli tittade på och visar det!
    Men jag pillar inte på mig själv eller glor på konstiga sätt.
    Vill kvinnan eller paret prata (eller mer) så får dom ta initiativ.

• Anonym (MAX)
    jlhappy skrev 2015-08-05 14:04:14 följande:

Jag ser inte kvinnan i denna situation som ett sexobjekt.
    Givetvis var det svårare när man var yngre och ny på nakenstränderna,då blev man väl "het" oftare.
    Givetvis finns det tillfällen när kvinnor vill bli tittade på och visar det!
    Men jag pillar inte på mig själv eller glor på konstiga sätt.
    Vill kvinnan eller paret prata (eller mer) så får dom ta initiativ.

Jag är ung men tro mig inte så ung. Jag behöver inte pilla på mig själv för att den ska gå i givakt med en naken kvinna i närheten. Därför skulle det kännas pinsamt och därav varför jag undviker nakenbad. Men kul att det funkar för dig.
  • jlhappy

Jag tror så här:
    Om du kommer till en nakenstrand så upptäcker du snart att det är människor som är där, inte kön.
    Utmana dig själv och besök någon trevlig nakenbeach nära dig
    Om "olyckan" är framme så gå undan och lös problemet
    Eller ta med äkta hälften!

• Anonym (MAX)
    jlhappy skrev 2015-08-05 14:19:17 följande:

Jag tror så här:
    Om du kommer till en nakenstrand så upptäcker du snart att det är människor som är där, inte kön.
    Utmana dig själv och besök någon trevlig nakenbeach nära dig
    Om "olyckan" är framme så gå undan och lös problemet
    Eller ta med äkta hälften!

Ligger Almö i Blekinge? Min fru är för pryd så om det skulle bli så blir det på egen hand möjligtvis. Tja, man kan i för sig alltid lägga sig på mage om olyckan är framme. .
  • jlhappy

Almö ligger mellan Karlskrona o Ronneby.
    En fantastisk plats med både öppna ytor och mer privata.
    Det är skyltat  HAJVAR sväng vänster om du/ni kommer från E22 hållet.

Jag fick min fru att älska nakenbad genom att överaska henne.
    Sa att imorgon tar vi husbilen till hemlig plats!Parkerade och gick mot stranden.
    Hon invände och sa att vi glömt badkläder , jag drog lite på svaret tills vi nått stranden!Då sa jag att vi behöver inga badkläder.....fick en undrande blick förstås.
    Vi hittade en plats lite vid sidan om och klädde av oss!
    30 minuter senare gick hon ner till vattnet...

• Anonym (MAX)
    jlhappy skrev 2015-08-05 14:38:14 följande:

Almö ligger mellan Karlskrona o Ronneby.
    En fantastisk plats med både öppna ytor och mer privata.
    Det är skyltat  HAJVAR sväng vänster om du/ni kommer från E22 hållet.

Jag fick min fru att älska nakenbad genom att överaska henne.
    Sa att imorgon tar vi husbilen till hemlig plats!Parkerade och gick mot stranden.
    Hon invände och sa att vi glömt badkläder , jag drog lite på svaret tills vi nått stranden!Då sa jag att vi behöver inga badkläder.....fick en undrande blick förstås.
    Vi hittade en plats lite vid sidan om och klädde av oss!
    30 minuter senare gick hon ner till vattnet...

Tackar för tipset och det ska jag utöva på min fru. Ha det gott.
Svar på tråden "Naken och trevlig"