• Bonusmorsan

Sjukskrivning pga illamående

Hej, jag och sambon har nyss bestämt oss för att börja försöka. Dock har jag varit varit gravid förut första gången abort och andra gången sent missfall. Men båda gångerna har jag blivit extremt illamående och knappt tagit mig till toan från sängen utan att kräkas. Men då har jag varit arbetslös båda gångerna så aldrig tagit tag att sjukskriva mig eller få utskriven recept mot de. Men nu vill jag vara förberedd på när jag väl plussar (förhoppningsvis). Vart vänder jag mig? BM? Läkare på vc? Har tabletter hjälpt er mot illamåendet?

Vet att ingen graviditet är den andra lik men vill som sagt bara vara förberedd

• Svar på tråden Sjukskrivning pga illamående
  • Lejonet83

Både läkare på VC och läkare via mvc kan hjälpa dig med sjukskrivning och recept. Lergigan comp brukar vanligtvis skrivas ut. Jag fick det tillslut och det lindrade. Led av extremt gravidillamående, yrsel och dagliga kräkningar från ca v 7 till över mitten. Hemskt är det. Var sjukskriven hela denna period. Sen släppte det som tur var och det kan vara en tröst att höra att jag sluppit det senare delen. Det tror man inte när man bara ligger dag och natt i flera månader..

• Bonusmorsan

Härligt då har jag min tröst där iaf. Har skjutit på att våga försöka just pga illamåendet och hur hemskt de var. Fick missfall v.14+x och då Mådde jag illa hela tiden fram till missfallet.

Svar på tråden Sjukskrivning pga illamående