• ArsTu7

Planerar barn, behöver alla tips!

Jag & min sambo ska äntligen försöka, Jag ska ta ut min hormonspiral nästa vecka efter det så blir det att påbörja.. Nu vill jag ju självklart få tips och hjälp genom detta, på t.ex om ni har har haft problem efter ni tagit ut hormonspiral? Vad för ÄL test ni rekommenderar? Någon speciell mat/tillskott som är bra att ätas/undvikas? Ja, va ni själva kommer på! Självklart har jag kollat runt på nätet, men känns alltid bättre att få andras åsikter istället! :)

• Svar på tråden Planerar barn, behöver alla tips!
  • Anonym (Keep it simple)

Ha mycket sex. Gärna sisådär varannan dag i alla fall, så slipper du lägga pengar på massa tester.

• Malin 845

Hej!
    Det är verkligen en djungel med äl och gravtester! Äl testerna från testlagret är bra, men billiga. Jag tycker inte de visar så tydligt. Har börjat använda clearblue digital ägglossningstester med dubbel hormonindikator och de visar tydligt när ägglossningen är så man tajmar in mer :). De visar de fyra dagar man är fertil :) har dock precis börjar så vet inte hur bra de är :) men de verkar bra!!
    Gravtester från testlagret är billiga o bra, både teststickorna och stavarna :) clearblue digital är också bra :)
    Önskar dig lycka till :)

• Anonym (bra där)
    Anonym (Keep it simple) skrev 2015-08-05 17:03:24 följande:

Ha mycket sex. Gärna sisådär varannan dag i alla fall, så slipper du lägga pengar på massa tester.

Kan bara hålla med.
  • Pimpinellan

Gör ingen grej av det! Glad Ha regelbunda samlag,ät folsyra och hoppas på det bästa. Det räcker! Om man inte räknar inte röka,inte supa,inte väga 160 kg eller äta farliga mediciner då.Tillhör ni de infertila så sök hjälp efter ett år. De flesta lyckas dock inom året.

Svar på tråden Planerar barn, behöver alla tips!