• Användare99

Blåsor i underlivet

Hej. Jag har ganska nydligen fått två relativt små vita blåsor i underlivet

Dom sitter ganska högt upp mittemot varandra på varsin sida

Och jag vet inte vad jag ska göra, har läst mycket men vet ej vad jag ska tro

Jag har bara haft sex med en kille vilket är min pojkvän oxå han bara mig

Tacksam för svar

• Svar på tråden Blåsor i underlivet
  • Anonym (?)

Det kan var skavsår, mycket sex? Eller så kan det vara herpes ( kan ligga latent i många år ), man kan också smittas av munherpes... Kliar det, svider? Vänta någon dag... Om det blir fler eller inte försvinner gå till gyn :)

• MimmiGbg
    Användare99 skrev 2015-08-06 12:08:40 följande:

Hej. Jag har ganska nydligen fått två relativt små vita blåsor i underlivet

Dom sitter ganska högt upp mittemot varandra på varsin sida

Och jag vet inte vad jag ska göra, har läst mycket men vet ej vad jag ska tro

Jag har bara haft sex med en kille vilket är min pojkvän oxå han bara mig

Tacksam för svar

Jag skulle testa för könssjukdomar, oavsett. Ring 1177 och fråga vad dom tycker?
  • Användare99

Nej inte så mycket, kan man få herpes om man bara haft sex med en person då? Och han bara mig? Nope det gör det inte. Har väntat nån månad ju :/

Anonym (?) skrev 2015-08-06 12:35:12 följande:

Det kan var skavsår, mycket sex? Eller så kan det vara herpes ( kan ligga latent i många år ), man kan också smittas av munherpes... Kliar det, svider? Vänta någon dag... Om det blir fler eller inte försvinner gå till gyn :)

• Anonym (?)
    Användare99 skrev 2015-08-06 14:38:08 följande:

Nej inte så mycket, kan man få herpes om man bara haft sex med en person då? Och han bara mig? Nope det gör det inte. Har väntat nån månad ju :/

Om båda var oskulder och ingen av er varit med någon annan... Så borde det inte vara det... Min herpes kan iförsig smitta från munnen med... Tycker du bokar tid hos gyn, när det gått så lång tid ;) Försäkerhets skull, så vet du :) Ring och boka!
  • Användare99

Ja det var vi så tänkte att de inte lär vara det

Och är bara 14 och har varit tillsammans med han 2år så kysste inte direkt nån innan dess var ju bara 11-12 då

Anonym (?) skrev 2015-08-06 15:53:14 följande:

Om båda var oskulder och ingen av er varit med någon annan... Så borde det inte vara det... Min herpes kan iförsig smitta från munnen med... Tycker du bokar tid hos gyn, när det gått så lång tid ;) Försäkerhets skull, så vet du :) Ring och boka!

• Anonym (?)
    Användare99 skrev 2015-08-06 16:21:26 följande:

Ja det var vi så tänkte att de inte lär vara det

Och är bara 14 och har varit tillsammans med han 2år så kysste inte direkt nån innan dess var ju bara 11-12 då

Men just munherpes får man inte genom "sexuelkontakt" utan man kan ha det ändå. Tycket att du ringer och bokar tid på en ungdomsmottagning :) Bättre att veta en att inte veta vad det är ;)
Svar på tråden Blåsor i underlivet