• SadieWantsASon

Hur funkar det att sätta in pengar på ICA-kortet?

Tänkte att man kanske kan spara in lite pengar om man sätter in på ICA-kortet en gång i månaden och sen inte handlar för något mera. Blir mycket småhandlande här, känns så slösaktigt! Men hur funkar det? Kan man se saldo osv? Hur gör man rent praktiskt?

• Svar på tråden Hur funkar det att sätta in pengar på ICA-kortet?
  • Naijna

Det kan du göra i kassan på ICA, du ka även se saldo där, bara att dra ditt kort.

• Laire

Vi lägger in pengar på vårt coop medmerakort, funkar jättebra! Blev mycket lättare att hålla isär matpengar och "vanliga", samt att se hur mycket vi gjort av med.

www.ica.se/FrontServlet&state=kundkortonline&showMenu=ikk_2_3

Där står det en del om ica-kortet

• Emmec

Ja å du kan sätta in via din internetbank också om du har en, eller göra som när du betalar andra räkningar, fast du betalar i förväg till dem. Du kan se saldot på www.ica.se också. :)

Fast ska du använda kortet på det sättet så måste du ha en kredit på det tror jag. Min bror va inne på att skaffa det, men han ville INTE ha kredit, så de blev inge av för honom.

• SadieWantsASon

Kan man bara sätta in pengar direkt då? Eller måste man ansöka om något? Vi har ICA-kort men bara till att samla bonuspoäng än så länge.

• SadieWantsASon

Hmm jag vill inte heller ha kredit! Det verkar ju dumt...

• Emmec

Du måste göra någon typ av ansökan då, de enklaste e nog att fråga i kassan på ICA, så får du ansökningspapper av dem å de kan förklara vad som gäller. :)

• Laire

På Coop måste man inte ansöka om man enbart ska sätta in pengar att handla för, man för bara över via en PG-talong. Ska man ha kredit måste man dock ansöka.

• Laire

Och det borde ju vara samma resonemang hos ICA tycker jag, missade jag att skriva.

• Emmec

De e ju krediterna som de tjänar pengar på, så ja antar att de e därför man måste ha det. För att man ska råka handla för mer än man tänkt å då bli tvungen att betala ränta å så...

• Malin1976

När jag skaffade ica-kort så fick jag välja om jag ville ha kredit eller inte.
    Det finns många olika kortalternativ så gå in på icabanken.se och läs om de olika korten. De har det upplagt i en tabell så det ska vara lätt att jämföra.

• Emmec

De ser ut på ICAs hemsida som att de ska gå att sätta in pengar utan att ha någon kredit. Kolla upp det med dem tycker jag.

• kalinan

Jag har ica-kort utan kredit som jag sätter in matpengar på varje månad. Saldot kollar jag via deras hemsida. Väldigt smidigt!

• SadieWantsASon

"För dig med ICA kort
    Du kan enkelt sätta in pengar på ditt ICA Kort
    Via Internetbank
    Om du har ett ICA Kort gör du en betalning till
    plusgiro 475 28 00-5. Som OCR-nummer anger du ditt kontonummer (nio siffror, börjar med 5) och lägger till 18. Mata in alla elva siffrorna i en följd utan mellanslag, ex: 5XXXXXXXX18."

Så står det på deras hemsida. Bara att betala in då alltså, så kan man köra igång?

• milimina

vi har ica-kort (utan kredit) där vi sätter in matpengar varje månad via autogiro, supersmidigt! dessutom är det skönt att alltid ha pengar på kortet även om man inte råkar ha kontanter med sej just då. i löööv icakortet

• septbebis

Jag har Ica-banken och alla mina pengar går in på det kontot. Jag betalar med mitt Ica-kort överallt där de tar Maestro. Jag har ingen kredit på kortet.

• Strawbaby

Du kan sätta in pnegar i vilken kassa som helst på ICA och då registrerar ICA-banken att du har gjort det och inom någon vecka får du en personlig kod hem till dig. Tillsdess anväder du legitimation när du betalar med kortet. Du behöver inte fylla i någon ansökan.

Hur det fungerar sedan med autogiro och liknande kan du se på Icas hemsida...har jobbat på ICA Maxi ett par månader så det är allt jag vet än så länge...:)

• SadieWantsASon

Tack så mycket, Strawbaby, det var det jag ville veta!

Svar på tråden Hur funkar det att sätta in pengar på ICA-kortet?