Halsbränna.. HJÄLP!
Jag behöver tips mot halsbränna!!
Jag vaknar på nätter och får verkligen panik för att det gör så ont, och jag vet inte vad jag ska göra åt det! Någon som har tips?!
Jag behöver tips mot halsbränna!!
Jag vaknar på nätter och får verkligen panik för att det gör så ont, och jag vet inte vad jag ska göra åt det! Någon som har tips?!
gaviscon - flytande smakar som att dricka hudkräm, men eftersom det fungerar så bra så gör man det ändå!
Gaviscon fungerar inte för mig så jag använder omeprazol och tar reduflux när jag vaknar på nätterna, de flytande, smakar som att svälja flurskölj men de hjälper snabbt.
Omeprazol funkar jättebra! Det fick jag äta hela min graviditet.
Jag har provat alla (känns det som iaf) och det som funkar bäst för mig är Reduflux. Så trött på den där kvalmiga känslan!
Jag tycker det hjälper att dricka mjölk eller filmjölk.
Kokos är svalkande för insidan , drick kokosvatten eller smoothies med kokosmjölk. Se kanske över vilken typ av kryddor du äter, även sånt som inte är så starkt kan ju bidra till att det bränner. Hoppas du mår bättre snart!
För mig funkade samarin och loka-vatten bäst. Och att ligga högt med huvudet.
Omeprazol är det enda dom funkar gör mig. Testa det, jag tror inte du blir besviken.
-Ät och drick inte inom ett par timmar innan du ska lägga dig
-Undvik starkt kryddad mat, sur mat såsom juice, och kolsyrad dryck
-Ät dig inte proppmätt
-Ligg med huvudet lite högre, t.ex. med hjälp av en extra kudde
Om det ovan inte funkar kan du börja titta efter preparat. Novalucol är bra eftersom det inte tas upp i kroppen. Funkar inte det, kan du prova Gaviscon, Omeprazol eller liknande.
Tack för hjälpen!!