• Tj83

Kraftiga många sammandragningar i v 27

Någon som har problem med sd såhär tidigt ? Jag har haft dom i flera veckor och nu har ja fått bricanyl utskriver och d hjälper väl lite för stunden!!

Dock vet ja att d kan sluta värka ä utan d har ja konstanta sd vad jag är gör! Testat för uvi flera ggr men d e negativt och tappen har än så länge varit lång å sluten!

D känns som att förlossningen ska dra igång när som helst och läkarna verkar inte ta mig på allvar så länge tappen e ok:/

Detta e fruktansvärt å ja e helt sönderstressad psykiskt och väldigt rädd!!!

Nån som e i samma sits?? El varit d?

• Svar på tråden Kraftiga många sammandragningar i v 27
  • Birgitta02

Man kan ha väldigt tidiga sammandragningar utan att det är någon fara. Det är när tappen börjar mogna alldeles för tidigt som man ska ta det på allvar. Så länge den är okey så är allt i sin ordning. Så lita på läkarna där.

• Menstruella

Har haft massor av sammandragningar sedan vecka 20 någonstans, är nu i v 38 utan att någon bebis tittat ut :) Så det behöver inte betyda nåt.

• Sommar15

Har också haft mycket sammandragningar sedan vecka 16-17 nånting (är nu i vecka 39 och ingen bebis född än). Så länge tappen inte påverkas är det ingen fara, däremot kan det ju vara kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lugnare. Jag begränsade t.ex. Antalet projekt på jobbet och jobbade lite mer hemifrån, och sammandragningarna blev då lite bättre men försvann inte heller. Tänk att din livmoder bara övar sig inför förlossning och försök att inte bli stressad över dem, om du kan. Boka in nån extra koll av tappen om du är orolig så du inte behöver oroa dig att den har börjat påverkas!

• Tj83
    Sommar15 skrev 2015-08-07 13:44:21 följande:

Har också haft mycket sammandragningar sedan vecka 16-17 nånting (är nu i vecka 39 och ingen bebis född än). Så länge tappen inte påverkas är det ingen fara, däremot kan det ju vara kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lugnare. Jag begränsade t.ex. Antalet projekt på jobbet och jobbade lite mer hemifrån, och sammandragningarna blev då lite bättre men försvann inte heller. Tänk att din livmoder bara övar sig inför förlossning och försök att inte bli stressad över dem, om du kan. Boka in nån extra koll av tappen om du är orolig så du inte behöver oroa dig att den har börjat påverkas!

Jag är sjukskriven och varit d länge, spelar ingen roll hur lugnt ja tar d utan d kommer massor hela tiden även vid vila:( å d e så obehagliga oxå!!

Jag har tid på spec mödrar om en vecka drygt men d känns som 100 år! Har kolla tappen varannan vecka hittills å ibland oftare då sd kommit konstant:/
  • Sommar15
    Tj83 skrev 2015-08-07 14:28:51 följande:

Jag är sjukskriven och varit d länge, spelar ingen roll hur lugnt ja tar d utan d kommer massor hela tiden även vid vila:( å d e så obehagliga oxå!!

Jag har tid på spec mödrar om en vecka drygt men d känns som 100 år! Har kolla tappen varannan vecka hittills å ibland oftare då sd kommit konstant:/

Mina försvann/försvinner heller inte med vila. Men försök att inte oroa dig, så länge de kollar tappen med jämna mellanrum och den inte påverkas så är det ju ingen fara!
Svar på tråden Kraftiga många sammandragningar i v 27