• Langtaefterdig

    Utredning med första barnet. Utredning med syskon också

    Vi gjorde en fertilitetsutredning okt2012-mars2013. Efter flera månader med primolut nor, ex antal blodprov så konstaterades det att jag inte hade någon egen ÄL. Fick 1 enkelkur Pergotime och blev gravid. Vår son föddes oktober 2013.

    Sedan dess har vi varit oskyddade men inte blivit gravida. Nu är längtan efter syskon enorm och vi har precis bokat tid hos vår fertilitetsläkare och fått tid i oktober.

    Min fråga är nu, tror ni jag måste gå igenom samma procedur igen? Med mängder blodprov, primolut nor och sedan, efter flera månader få Pergotime? Eller kan man få pergotime direkt eftersom ägglossningen Redan är konstaterad som mitt problem? Hur har det gått till för er andra som genomgått utredning för flera barn?

  • Svar på tråden Utredning med första barnet. Utredning med syskon också
  • Blicka
    Langtaefterdig skrev 2015-08-07 12:14:48 följande:

    Vi gjorde en fertilitetsutredning okt2012-mars2013. Efter flera månader med primolut nor, ex antal blodprov så konstaterades det att jag inte hade någon egen ÄL. Fick 1 enkelkur Pergotime och blev gravid. Vår son föddes oktober 2013.

    Sedan dess har vi varit oskyddade men inte blivit gravida. Nu är längtan efter syskon enorm och vi har precis bokat tid hos vår fertilitetsläkare och fått tid i oktober.

    Min fråga är nu, tror ni jag måste gå igenom samma procedur igen? Med mängder blodprov, primolut nor och sedan, efter flera månader få Pergotime? Eller kan man få pergotime direkt eftersom ägglossningen Redan är konstaterad som mitt problem? Hur har det gått till för er andra som genomgått utredning för flera barn?


    Du borde inte behöva göra en till utredning utan få hjälp direkt. Vi gjorde bara en utredning o det inför barn nr ett. Tror jag gjorde ngn kompletterande undersökning men inte en hel utredning till. Lycka till o kul med syskonplanerna!
  • Blicka
    Langtaefterdig skrev 2015-08-08 08:19:32 följande:

    Jättetack för ditt svar! Jag hoppas vi också slipper göra en ny utredning. Tär så otroligt psykiskt. Tack smile1.gif


    Det gör ju det! Men är ju klart värt det när man har bebis i famnen
Svar på tråden Utredning med första barnet. Utredning med syskon också