flaskvärmare
är det en onödig pryl eller brukar den komma till användning?
är det en onödig pryl eller brukar den komma till användning?
Jag har en me 12 volt...så man kan ha me sej i bilen...perfekt!
VI åkte till Värmlan, vilket är 45 mil...och vi stannade inte för att ge honom mat utan vi värmde i bilen och han åt då vi körde...
Den är jag nöjd med!
En termos fyller precis samma funktion.
Jag pumpar och ger i flaska och använder den varje mål så här var den värd sin peng.. //J
Kanonbra pryl! Vi brukar gå på kattutställning och då är det kanon att ha med sig den. Bara att hitta ett eluttag. Även på hotellrummet var det kanon!
den e super!!!! inget dåligt köp enligt mig!!!!
till bilen och på resan är den bra
hemma..näää..det tar lika länge att värma som i vattenbad
Tycker det är en superb pryl! På natten när man ska värma ersättningen orkar (iaf inte jag) hålla på med vattenbad, bara trycka på knappen och snart är maten varm och lillkillen nöjd
om man har en lill som orkar vänta är det super ;)
Jag tyckte ett den var otroligt onödig. Det gick ju mycket fortare att värma i micron!
Vattenbad är det flera som nämt i tråden. Vad menar ni med vattenbad? Värmer ni inte bara vattnet i micron? Tar ju bara några sekunder. Eller vad är det jag missar?
jag har iof ingen sån till hemmet. jag har bara en till bilen. och det e super bra om man e ute och åker och det blir kris.. :)
C1mum - jag förstår inte heller... Micron går ju absolut fortast, eller?
micron är ju inte det ultimata att värma barnmat i (sägs det) då temperaturen kan bli väldigt ojämn...eller nåt.
vattenbad = varmt vatten i ett kärl + flaskan i kärlet
Man ska inte värma ersättning i micron!
Då kan viktiga vitaminer i ersättningen förstöras.
Värm under varmt vatten i kranen, i varmt vattenbad eller i en flaskvärmare.
Eller blanda direkt vid matttillfället.
Vi värmer ersättningen i micron... det står ju tom på förpackningen (till den drickfärdiga) babysempen att man kan värma i vattenbad eller micro till ättemp. då måste det ju vara OK att göra det, så skulle de väl inte rekomendera om viktiga vitaminer kunde försvinna då??
Blev lite fundersam då jag läste det du skrev "helinerd". var har du hört det nånstans?? Vill ju inte att min tjej skall få i sig för lite vitaminer...
Nej men alltså ....
Det är ju inte ERSÄTTNINGEN man värmer i micron såklart. Bara vattnet.
Häll i vatten i flaskan - in i micron - i med ersättningen - skaka och servera.
Kan det bli enklare? Tar allt från några sekunder till 20-30 sekunder beroende på hur hungrig bebis är .
(Färdigblandad ersättning ska ju aldrig värmas varken i micro eller vattenbad. Tetran är dock ett undantag.)
har köpt en sån nu o är helnöjd med den=))))