• Anonym (x)

Vilken vikt är perfekt på en kille om han är 180 cm lång?

Vilken vikt är perfekt på en kille om han är 180 cm lång?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vikt är perfekt på en kille om han är 180 cm lång?
  • Pentra

Hela spannet, beroende på om han tränar (och vad han tränar) eller inte. ... /Pentra

• Anonym (x)

Om han inte tränar?

• Anonym (Kajsa)

Omöjligt att svara på, beror på kroppsbyggnad och hur mycket och vad han tränar. En vikt som gör honom hälsosam och frisk i det långa loppet. Antar att du menar vad som är attraktivast i en kvinnas ögon men det blir samma svar ändå från mej. Bukfetma eller extrem avmagring är varken attraktivt eller hälsosamt.. Jag tycker att en ölmage och dubbelhaka är oattraktivt men det är inte så noga med muskler , det kan vara snyggt både att vara tunn och biffig..Jag skulle gissa att min idealman skulle hamna på 70-75 kg vid 180 cm..

Jag vet inte vikten på någon man som är så kort men jämför med dom jag känner till längd och vikt på. Jag känner en ung kille på 185/66 som ser bra ut men också en medelålders kille på 185/105 som också gör det.

• Anonym (x)

Verkar vara såå olika på vad ni tycker.

• Anonym (Wildrat)

Vill man generalisera så tar man längden i cm minus 100 dvs 180-100=80. Plus/minus 5kg. Men vältränad är alltid snyggast oavsett vikt.

• Anonym (x)

Tjejer verkar inte veta vad som själva vill.

• Anonym (M)
    Anonym (x) skrev 2015-08-07 21:55:41 följande:

Tjejer verkar inte veta vad som själva vill.

Baserat på vad?

Jag vet inte vad som är en perfekt vikt på en 180 cm lång man (förutom BMI då om man vill hålla normalvikt vilket väl bör vara det mest perfekta för hälsan)- det får han avgöra själv.

Kopplingen däremellan och att man inte skulle veta vad man själv vill förstår jag dock ej.
  • mrKelly
    Anonym (x) skrev 2015-08-07 17:18:29 följande:

Verkar vara såå olika på vad ni tycker.

. . .därför det är en ointressant fråga!
  • StevenDiese

Man räknar väl snittet på män 1,8m lång och 70 pannor

Svar på tråden Vilken vikt är perfekt på en kille om han är 180 cm lång?