• Underbara Dotter

Osocial förälder?

Några föräldrar i Stockholm som vill träffas och ta en fika, vars en eller båda i paret har social fobi/selektiv mutism? 
    Skulle varit mycket trevligt att träffa sådana som liknar en själv Glad

Hälsningar!

• Svar på tråden Osocial förälder?
  • Underbara Dotter

Tines; Jag vill mer än gärna umgås med folk, men de som jag umgås med ska inte börja tycka att jag är konstig, därför vill jag hitta folk som förstår mig först.

Skulle du velat bli vän med ett par som är tystlåtna av sig? Är väldigt nyfiken

• Underbara Dotter

Söker vänner;

Vi bor söder i Stockholm, Vi är 23 och 32 är gamla och har en dotter som är 4 år.

Skulle du kunnat tänka dig att fika med någon som har social fobi?

• Underbara Dotter

Fio, berätta gärna mer om dig själv också

• Söker vänner

Vi är en lite familj som bor i Vasastan.

Min man har nyss fyllt 46 år och jobbar som läkare,

På måndag fyller jag 43 år och jobbar och ska läsa till steriltekniker nu till hösten. Vi har en dotter på 22 år som läser ekonomi i Luleå och en son som är 6 år.

Det är inga problem för oss lära känna er . Kanske

Ni tycker att vi är äldre än er för att umgås men för oss?

• ABC73

Vi är en 2-barnsfamilj som bor på Kungsholmen. Har en son på 7 år och en dotter som är 4. Själv är jag 42 år och maken 41. Jag är civilingenjör och maken jobbar som språkgranskare.

Har en vän med social fobi, men för henne är det telefonsamtal och 'kravfyllda' möten som är svåra, inte avslappnade möten, så social fobi behöver inte nödvändigtvis hindra social kontakt.

• Söker vänner

ABC73: Vad rolig hitta folk här som är lika gamla som vi.

Har ni många vänner? Själva har vi inte det. Alla våra gamla vänner är barnlösa och det är lite svår planera

nånting när man har små barn.

• Underbara Dotter
    Söker Vänner;
    Nej åldern är inget hinder, men man är på så olika etapper i livet och har tyvärr mindre gemensamt. Men ibland ser man att folk blivit vänner ändå..
  • Underbara Dotter
    ABC73;
    Din vän verkar ha en mycket lindrig social fobi, om man skulle sätta det på skala 1-10 kanske hon har 2 då? Om mig kan man säga att jag har 4, och min make har nog 8. Vi har endast släkt att träffas och umgås med (jag pratar och skrattar mycket när jag är med dem, men aldrig med någon annan). 
    Men det finns inga barn i släkten tyvärr, vår dotter har aldrig haft en kompis hemma och har inte heller varit hemma hos kompisar (förutom en gång när hon blev bjuden på kalas från dagis, men det händer kanske inte igen för jag pratar inte med andra föräldrar) så det skulle varit en dröm om jag kunde ge henne mer av just sådant. Men varken jag eller min make "vågar" träffa föräldrar som inte har social fobi, de kommer inte riktigt förstå hur vi känner :-/ 
  • ABC73

Underbara dotter:

Din dotter är fortfarande liten, så lek på förskolan räcker långt. Funkar det att maila för dig? För sonen har vi bestämt lekträffar via mail eller sms ibland. När de blir äldre efterfrågar de ju mer att träffas på fritiden, så då blir det viktigare att kunna kommunicera kring det, men samtidigt behöver man ju inte själv umgås med föräldrarna när de är större.

Söker vänner:

Vi har inget umgänge med dagisföräldrar och bara några vänner i Stockholm. De flesta av våra vänner som bor någorlunda nära är antingen barnlösa eller har barn som är i fel ålder för att barnen ska leka bra.

Svar på tråden Osocial förälder?