• Sandii13

    V.8 inga hjärtslag!! Finns det hopp??

    Hej!!

    Jag är mycket orolig. Gjorde ivf och fick tillbaka ägget den 12/06 och blev gravid.

    Idag var jag in till kliniken och gjorde vul, läkare sa fostret såg ut som v.6 ist.för v.8

    Och hon tror absolut att det är missfall. Jag vill vänta och se så fick jag tid igen den 20/08.

    Finns det hopp?? Skriv gärna ni dom har erfarenheter.!!????????????????????????

  • Svar på tråden V.8 inga hjärtslag!! Finns det hopp??
  • Mascaraklumpar

    Åh nej, fy fan vad tråkigt. Jag beklagar

    Jag tror tyvärr att det är jätteovanligt att man missar ett levande foster i vecka 8, men jag håller alla fingrar och tår för dig.

    Stor kram!

  • mainda

    saker kan ha ändras på ett år men : min bm sa förra året att man ser oftast inte hjärtslag före v. 10 hon kan ha haft fel med. om hon även tror att de är v. 6 så är det ännu mer tvivlande?

    nu kan jag inte ivf kontrollerna då jag inte har koll på det men r det inte lite väl tidigt för kontroll? :) i det skedet så brukar man ju få lita på mensen som uteblir samt gravtest :) om du inte vill vänta tills 20e så kika efter helgen på gravtest om det är positivt eller negativt?

    vill varken ge dig mer tvivel för det är inte bra för fostret med en orolig mamma men inte heller falska förhoppningar <3

  • pgw
    mainda skrev 2015-08-07 23:25:50 följande:

    saker kan ha ändras på ett år men : min bm sa förra året att man ser oftast inte hjärtslag före v. 10 hon kan ha haft fel med. om hon även tror att de är v. 6 så är det ännu mer tvivlande?

    nu kan jag inte ivf kontrollerna då jag inte har koll på det men r det inte lite väl tidigt för kontroll? :) i det skedet så brukar man ju få lita på mensen som uteblir samt gravtest :) om du inte vill vänta tills 20e så kika efter helgen på gravtest om det är positivt eller negativt?

    vill varken ge dig mer tvivel för det är inte bra för fostret med en orolig mamma men inte heller falska förhoppningar <3


    Ett graviditetstest mäter hormonnivåer, vilket berättar att det finns ett foster. Det berättar inte om fostret lever eller inte.
  • Pimpinellan

    Låter tyvärr som MA. Det är mycket ovanligt att missa hjärtslag i v.8 och du vet ju precis hur långt gången du är. V.8 är rekommenderad vecka att göra VUL efter IVF för då ser man tydligt. Beklagar! Man ska alltid göra ett till VUL dock även om man gått några veckor till just för att vara 100% säker.

  • Gweny

    Uch vad jobbigt! Är nog inte så stor chans tyvärr. Kram!

    Fick själv mf förra året. Vi såg hjärtat slå i v.6+1, sen några dgr senare förlorade vi det. Var väldigt tungt.

Svar på tråden V.8 inga hjärtslag!! Finns det hopp??