• SandraS23

lite orolig v 17

Hej. Jag vet att jag egentligen ska ringa min barnmorska men jag tror att jag bara är nojig. Men jag är i v. 17 nu och det är 3.e barnet jag väntar. Men jag har inte känt några fosterröreöser. Med mitt 1 och 2 kände jag rörelser i v 18 respektive 16 och nu när jag inget känt är jag lite orolig. Jag mår bra förövrigt men kanske bara orolig och nojig? Barnet tål kanske mer än man tror?

• Svar på tråden lite orolig v 17
  • Orkide

Du skriver att du kände rörelser i v.18 med ett av barnen så vet du väl att det är normalt att inte känna i v.17.

• jennieb87

Jag kände inga rörelser förrän vecka 20 ungefär så jag tror inte du ska vara orolig, sen beror det ju mycket på var din moderkaka sitter ??

• Eleonor01
    SandraS23 skrev 2015-08-08 08:47:37 följande:

Hej. Jag vet att jag egentligen ska ringa min barnmorska men jag tror att jag bara är nojig. Men jag är i v. 17 nu och det är 3.e barnet jag väntar. Men jag har inte känt några fosterröreöser. Med mitt 1 och 2 kände jag rörelser i v 18 respektive 16 och nu när jag inget känt är jag lite orolig. Jag mår bra förövrigt men kanske bara orolig och nojig? Barnet tål kanske mer än man tror?

Jag kände i v15 m min första å e nu i v17. För någon dag sedan insåg jag att trycket neråt mot "utgången" är sparkar å inte tryck... Å sen började jag känna små fladder därefter. Va också orolig först för jag kände tidigt m första men det är ju så olika å alla barn är olika. Livmodern kan ligga på annat sätt denna gången... Spännande m syskon dock ;)
  • SandraS23

Som någon skrev så ja kan man ju få vänta till v 18 när jag varit med om det innan men det jag reagerar om är att med ens andra barn man väntar kan man känna tidigare är väl det jag hakat upp mig på och just få bekräftat på att allt är som det ska. Men så länge man inte får ont eller det kommer blod är det väl inget att oroa sig för kanske.

• Eleonor01
    SandraS23 skrev 2015-08-08 18:17:06 följande:

Som någon skrev så ja kan man ju få vänta till v 18 när jag varit med om det innan men det jag reagerar om är att med ens andra barn man väntar kan man känna tidigare är väl det jag hakat upp mig på och just få bekräftat på att allt är som det ska. Men så länge man inte får ont eller det kommer blod är det väl inget att oroa sig för kanske.

Oron börjar m ett positivt test å fortsätter förmodligen hela livet ;)
  • elinville

Äroickså gravid med tredje i v. 17 och orolig! Det är så lugnt! Egentligen borde man väl njuta av det, att jag mår så bra o inga krämpor men det blir mkt oro. Med tvåan kände jag sparkar i v16 och var mkt större om magen än nu, tänkte trean skulle vara tidigare och större. Men men, förhoppninsvis kommer sparkarna snart

• SandraS23
    elinville skrev 2015-08-09 15:32:50 följande:

Äroickså gravid med tredje i v. 17 och orolig! Det är så lugnt! Egentligen borde man väl njuta av det, att jag mår så bra o inga krämpor men det blir mkt oro. Med tvåan kände jag sparkar i v16 och var mkt större om magen än nu, tänkte trean skulle vara tidigare och större. Men men, förhoppninsvis kommer sparkarna snart

Jag längtar tills nästa fredag då ska jag på ul och få bekräftat att allt är som det ska det är rutinul. Jag tror inte det är någon fara för dig heller men jag förstår ju din oro. Vi får/kan peppa varandra.
Svar på tråden lite orolig v 17