• scrapparlotta

Kamratposten??

Fått erbjudande hem om kamratposten till mina tjejer. Hur är den tidningen? Gillar dom den? Från vilken ålder passar den bäst? Jag försöker få min 11 åring att läsa lite mer, kanske skulle denna tidning få henne på läsarhumör?? Vad tror ni? Gillar era barn den?

• Svar på tråden Kamratposten??
  • Mascaraklumpar

Jag hade den från 10 års ålder och tills jag var 13 och tyckte den var jättebra. Har även läst några tidningar nu som vuxen och tycker fortfarande samma sak. Min son är 8 och för ung för den fortfarande, men om ett par år kommer jag garanterat att börja prenumerera på den åt honom.

• scrapparlotta
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-08 11:12:46 följande:

Jag hade den från 10 års ålder och tills jag var 13 och tyckte den var jättebra. Har även läst några tidningar nu som vuxen och tycker fortfarande samma sak. Min son är 8 och för ung för den fortfarande, men om ett par år kommer jag garanterat att börja prenumerera på den åt honom.

Ok, låter bra Jag hade aldrig den när jag var liten, vet att jag valde Starlet och Okej tidningarna istället. Fick välja vilka jag ville ha....så jag hade aldrig Kamratposten. Jag har två tjejer, en på 11 och en på 9. Passar 11 åringen bäst nu då kan jag tänka....
  • LiaSthlm

Har två tjejer som hade den när de var runt 10-13.

Jätte bra tidning tyckte jag som också kollade lite ibland.

• scrapparlotta
    LiaSthlm skrev 2015-08-08 12:28:37 följande:

Har två tjejer som hade den när de var runt 10-13.

Jätte bra tidning tyckte jag som också kollade lite ibland.

Ok, låter bra :) Är ett bra erbjudande nu så får väl passa på då :)
  • ciann
    scrapparlotta skrev 2015-08-09 12:10:19 följande:
    Ok, låter bra :) Är ett bra erbjudande nu så får väl passa på då :)
    Min 11 åring har haft den i ett par år och gillar den.

Jag tycker den är bra för KP tar upp svåra ämnen som den växande kroppen och sex och samlevnad på ett enkelt sätt. Saker som barn kanske inte vill fråga mamma och pappa om. Frågor som google ger allt för utförliga svar på.    
  • Sockervaddspinnen

KP är en bra tidning.

Vill du få igång läslusten så tipsar jag om DRAGON BALL. Börja med första boken, pocketböckerna, de små.

Svar på tråden Kamratposten??