• Anonym (Anders)

Småbarnsföräldrar - håll er hemma

Just kommit hem från semesterresa.. Det är ju fan helt otroligt. Skrikande barn överallt. Om man vill ha en trevlig kväll på en restaurang tvingas man se ett barn som sitter och dreglar och har mat i hela ansiktet... och som efter 15 minuter börjar gallskrika för att det är tråkigt på restaurangen. En del föräldrar har i alla fall vett att se plågade ut och vissa ber till och med om ursäkt.. men varför resor ni iväg? Varför ska ni förstöra semestern för oss andra?

Småbarnsföräldrar. Lyd mitt råd. Håller er hemma. Gå till nån park med lekplats där barnen kan ha roligt. Ni kanske älskar era ungar, men resten av världen tycker att de är skitstöriga. Och till alla restauranger och caféer: Ta omedelbart barnmenyer och skötbord, så ni inte lockar till er dessa störande gäster.

• Svar på tråden Småbarnsföräldrar - håll er hemma
  • Anonym (Jo!)

Jag är förvisso småbarnförälder, men jag håller med dig till stor del. Det är inte snällt mot vare sig barn eller andra gäster att ta in barnen i sociala sammanhang som de inte är redo för. Allt efter mognad, är min devis.

Däremot kan du ju knappast vilja ha till exempel stranden för dig själv, men jag uppfattade det inte som att det var det du menade heller.

• Anonym (B)
    Anonym (Anders) skrev 2015-08-08 14:06:29 följande:

Just kommit hem från semesterresa.. Det är ju fan helt otroligt. Skrikande barn överallt. Om man vill ha en trevlig kväll på en restaurang tvingas man se ett barn som sitter och dreglar och har mat i hela ansiktet... och som efter 15 minuter börjar gallskrika för att det är tråkigt på restaurangen. En del föräldrar har i alla fall vett att se plågade ut och vissa ber till och med om ursäkt.. men varför resor ni iväg? Varför ska ni förstöra semestern för oss andra?

Småbarnsföräldrar. Lyd mitt råd. Håller er hemma. Gå till nån park med lekplats där barnen kan ha roligt. Ni kanske älskar era ungar, men resten av världen tycker att de är skitstöriga. Och till alla restauranger och caféer: Ta omedelbart barnmenyer och skötbord, så ni inte lockar till er dessa störande gäster.

Håller med dig!

Jag själv stör mig på småbarn som skriker hysteriskt, springer runt som en jojo osv.
  • Lena

Titta åt ett annat håll om barn dreglar eller kladdar. Skrikande bör man såklart göra sitt bästa för att undvika (välsignade smartphones)

• Anonym (Anders)

Barn under 7-8 år hör helt enkelt inte hemma på restauranger. På stranden är okej, men var på semester i en storstad.

• Orkide

Håller med dig. Barn och resande känns inte så kul. Förstår inte de föräldrar som tar med sina barn på flygplan/tåg/buss i timmar. Åker jag på semester tar vi bilen o då är det bara vi i familjen som lider om det blir jobbigt. De få gånger vi gått på resturang har vi valt en tid då inte så många äter 15.30-16.00. Mina barn är 1.5 och 3.5 år.

• Rainbow gg

Du kan ju bo på ett vuxenhotell med åldersgräns och äta på finare matställen? Jag ogillar barn men förstår ändå att de såklart också får finnas i offentliga utrymmen. Det är inte så svårt att "komma undan" barn bara man går till lite mindre barnvänliga ställen.

• Anonym (Anders)
    Rainbow gg skrev 2015-08-08 14:50:19 följande:

Du kan ju bo på ett vuxenhotell med åldersgräns och äta på finare matställen? Jag ogillar barn men förstår ändå att de såklart också får finnas i offentliga utrymmen. Det är inte så svårt att "komma undan" barn bara man går till lite mindre barnvänliga ställen.

Är ingen lyxlirare direkt.. bodde på normalt hotell och åt på normala restaurang.. inte direkt McDonalds liksom, där kan väl barnen hålla sig...
  • emliz

Eller så kan du som avskyr småbarn hålla dej hemma istället. Tror du inte att småbarnsföräldrar redan är hemma så pass mycket och förtjänar att komma ut den lilla stund dom kan? Eller gå till ett ställe med åldersgräns så vet du att det inte kommer finnas "skrikande småbarn".

/Småbarnsmamma som sällan kommer ut

• Anonym (Anders)
    emliz skrev 2015-08-08 15:02:42 följande:

Eller så kan du som avskyr småbarn hålla dej hemma istället. Tror du inte att småbarnsföräldrar redan är hemma så pass mycket och förtjänar att komma ut den lilla stund dom kan? Eller gå till ett ställe med åldersgräns så vet du att det inte kommer finnas "skrikande småbarn".

/Småbarnsmamma som sällan kommer ut

Skaffa barnvakt!!
  • emliz
    Anonym (Anders) skrev 2015-08-08 15:06:25 följande:

Skaffa barnvakt!!

Det är enklare om du håller dej hemma!
Svar på tråden Småbarnsföräldrar - håll er hemma