• Loppan84

Funka tempning + PCO? Vet man att ägget släpper?

Hej,

Postade den här i fel kategori först kanske så prövar här också, sorry för dubbelpost.

Ni som har pco/pcos och har undersökt eventuell ägglossning - hjälp! Jag får inte mäta hos gyn/läkare förrän ett halvår men vill pröva lista ut själv så länge.

Jag vet sen i vintras att jag har PCO-äggstockar men vet inte helt säkert om jag har pcos/hormonrubbningar. Prövar nu att lista ut om/hur ofta jag har ägglossning.

Bakåt i tiden har jag haft väldigt regelbunden mens med ca 28-29 dagars cykler och 4-5 dagar med mens. Detta har varit samma sista 2 åren (sen jag slutade med minipiller). Men typiskt nog nu när vi vill bli gravida har mensen blivit oregelbundet, kanske psykiskt och vetskapen om PCO. I april till juni i år hade jag första gången rubbningar med en 35 dagars cykel och sen en 55 (!) dagars cykel. Kan väl konkludera med att jag inte hade ÄL på 55 dagars cykeln iaf.

Har testat med ÄL stickor och får positivt på dem tom icykeln med 55 dagar, men det tog 25 dagar från pos test till mensen kom så det kan ju intr stämma (men är ju vanligt m missvisande pga PCO). Så nu har jag börjat tempa.

Är det samma med tempning som med ÄL stickor? Att LH höjningen kan ge utslag (temphöjning) även om ägget inte släpper? Eller är en temperaturstigning efter ett positivt ÄL-test bekräftelse på att ägget faktiakt har släppt?

Svar på tråden Funka tempning + PCO? Vet man att ägget släpper?