• saevch

Listeria???

Nu är jag såå orolig. Är gravid i v 13 och tror nu att jag fått listeria. Kände mig ruggig och hade huvudvärk från fredagskväll. Kände mig dålig hela lördagen och på kvällen fick jag feber. När jag vaknade i morse mådde jag bra. Jag är inte förkyld och inte dålig i magen. Nu gå jag för mig att jag fått listeria från en sallad jag åt utomlands där jag petade bort gravad lax! Ska ta prover i morgon. Men är det någon gravid som fått då här oförklarlig kortvarig feber där allt var bra??? Brukar inte ha feber.

• Svar på tråden Listeria???
  • Mooomin

Jag kände mig febrig o hängig lite då och då i början av min graviditet.. Hur mycket feber hade du? Kroppstemperaturen är ju lite förhöjd rent allmänt! Listeria är väldigt ovanligt att man får! :)

• saevch

Vi var på landet och jag hade ingen Temp med att mäta med. Men jag tror inte det var så hög, men det var absolut feber. Jag hoppas verkligen inte det är listeria. Men eftersom jag hade alla symptom så blir man ju orolig...influensa känsla, huvudvärk och sen feber. Idag mår jag helt bra!

Svar på tråden Listeria???