• Kaksmulan83

Semestra i Skåne

Ska åka till Skåne om ett par dagar på semester, vill gärna ha lite tips om vad man inte skall missa, evenemang, sevädigheter, fik/lunch/restauranger med mera.

• Svar på tråden Semestra i Skåne
  • Pimpinellan

Det finns hur mycket som helst att se/göra i skåne. Österlen är ju fantastiskt vackert! Många slott,Glimmingehus,Kivik inkl. fabriken,Ales stenar. På andra sidan Lund,Landskrona,Dalby,Kullaberg.Höganäs. Finns ett litet 50-talscafé i Kävlinge,en pärla om man råkar passera. Kör du bil så åk småvägarna istället för de stora.mycket mer att se. Glad

• Blueskillen

Malmöfestivalen börjar om fem dagar. Den 14 augusti.

• Dixie
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-08-09 16:41:58 följande:

Semestra INTE i Skåne. Här finns inget, allt är bara platt och blåsigt. Åk över bron och ha trevligt i Kph istället.

antar att du har missat stora delar av Skåne - för allt är inte platt.....
  • Voluptuous Shalimar
    Dixie skrev 2015-08-16 14:36:55 följande:
    antar att du har missat stora delar av Skåne - för allt är inte platt..... smile5.gif
    Bor iofs i södra Skåne sen 2 år. Men jag vet, det finns lite kullar och fina platser längre upp, dock tycker jag generellt att Skåne är väldigt trist. 
  • Indigo

Nu kanske din Skånesemester redan gått av stapeln, men med tanke på ditt nick vill jag tipsa om Kafé Annorlunda vid Stenshuvud på Österlen.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Kaksmulan83

Haft en fullkomligt underbar semester i Skåne, hemkommen igår faktiskt. Längtar tillbaka. Skåne gillar jag verkligen, Sverige är vackert, man behöver inte åka så långt.

Malmöfestivalen åkte jag/vi aldrig in i...
    Kafé Annorlunda åkte vi förbi när vi åkte till Stenhuvud, men såg deras kakbuffé... mysigt med egen kaffekanna, många som fikade där... :)

Svar på tråden Semestra i Skåne