• tessie88

Våga skaffa fler barn?

hej.
    Jag och min sambo fick våran första dotter i maj-15, och våran andra dotter föddes nu i april-15. Vi hade sagt sedan tidigare att vi var nöjda med 2 barn, men nu de senaste veckorna har min sambo börjat tjata (på ett väldigt kärleksfullt sätt) om att han tycker vi ska ha tre barn, och att barnet gärna får komma redan nästa år om det skulle gå (efter första dottern tog det 8 månader innan mensen kom igång igen, och andra dottern är bara 4 månader)

Jag är dock lite småskrämd av tanken på tre barn, med 2 är det så lätt för man har bara ett varsitt att hålla reda på, men med tre blir det helt plötsligt så mycket mer. Vad säger ni som har 3 barn? hur stor är åldersskillnaden på dom?

tacksam för svar.

tessie.vimedbarn.se

• Svar på tråden Våga skaffa fler barn?
  • micjos

Hej! Har tre barn, de är födda 02, 04 och 09 och det är ingen större skillnad på att ha två, nu är ju yngsta mycket yngre än de två andra så de är ju ganska självständiga och behöver inte passas som om de skulle varit födda med kortare mellanrum. Jag tycker att man måste tänka på hur mycket man känner att man hinner med, flera blöjbarn osv gör ju att det blir mer att göra än när tex man for ett barn till och de andra man har redan slutat med blöja. Sen beror det ju lite på hur barnen är, vilket är svårt att veta innan såklart om de är lätta att handskas med eller lite mer krävande. Jag personligen skulle nog inte orka/klara av mer än max två små barn samtidigt.

• milli79

Vi har tre barn födda 09,11,13 (mellan två första är det 18mån). Just nu när yngsta är 2år och 3mån är det tuffaste att han är inne i en väldigt mammig period och kräver mycket tid vilket gör att de andra inte alltid får den tid de behöver. Tror inte det hade varit lättare med två barn då våra leker väldigt bra ihop. Nu är det mycket de yngre som leker men ibland alla tre. De underhåller varandra.

• Blessed Kids

Jag vill inte skämar dig men Dom är mina erfarenheter.

Jag har 3 barn som r födda 05 06 09. mellan 2 första r 17månader och nr2 och 3 är det 2 år i i mellan .Allt så 3 barn på 3,5 år.Det jag kan säga r att det var hur tuft som helst min man jobbade 12h om dagen jag var ensam med barnen allt måste jag göra 3 gånger mata, duscha, klä på borsta tänder etc. Det Fanns dagar jag bara grät usch nu när jag tänker tillbaka ryser jag och undrar hur jag klarade av det. Min älsta dotter växte up så tidigt men hon var bara 3år det ångrar jag nu , önskar jag hade lite mer tid med Henne, och andra sedan Villken förälder har inte dårligt sammvete ibland.

Men nu är 10, 8 och 6 år och dom älskar varandra leker Ute med varandra om ett Annat barn Stör en av Dom så kommer Dom andra och försvarar sin bror eller syster. När jag ser dom tillsamman blir så lycklig hur Dom äl ska och skýdar varandra r helt otråligt .

Nu försöker vi bebe Nr4 lol .

Svar på tråden Våga skaffa fler barn?