• LovisaNellie

    Är de okej...

    Att svärföräldrarna lägger sig i och bestämmer över hur många barn du och din sambo vill ha? Mina svärföräldrar gör de och de känns jättejobbigt! Fler i samma sits, tycker ni att de är OK? Vi vill skaffa en fjärde men känner en oro/rädsla över hur svärföräldrarna kommer reagera..(dom har varit negativa till dom andra 3 graviditerna och kommit med massa onödiga kommentarer även fast dom träffar sina barnbarn väääldigt sällan) hur bör jag säga till dom om jag nu blir gravid? Nån som har tips?

  • Svar på tråden Är de okej...
  • Frontline

    Säg ingenting utan låt dom själva få upptäcka det under tidens gång bara...
    Kan ju vara kul att höra vad dom säger när dom ser att magen börjar växa...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Drottningen70

    Säg inget. När de så småningom måste fråga så säger ni att ni inget ville säga för att bespara er sådana negativa kommentarer som ni tvingats utså de tidigare graviditeterna.

  • fluu

    Så länge ni inte förväntar er något av dem så ska de bara skita i hur många barn ni skaffar. Släpp hur de känner, idioter ska man inte ta åt sig av. Egentligen behöver du inte ens berätta att du är gravid. Är de så ointresserade som de är så kan det vara...

    Själv har jag det lite tvärtom. Min pappa tjatar hål i huvudet på mig att jag ska föröka mig mer, helst igår. Jag skiter helt enkelt i vad han tycker.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Är de okej...