Hur lång tid att natta er ettåring?
Hur lång tid tar det att natta er ettåring,och hur söver ni?
Är 30 minuter lång tid?
Hur lång tid tar det att natta er ettåring,och hur söver ni?
Är 30 minuter lång tid?
Första barnet 30-40min. Han ville inte sova o inte själv. Man fick hålla om honom samtidigt som han skulle ha 2 nappar i händerna. Han ville ligga nära hela natten lång. Lite bökigt, ibland jobbigt men ändå mysigt. Var så tills han blev 2.5 år. Nu 3.5.
Lilltjejen har lagt sig själv sen hon var 5 mån. Hon störs om man är i samma rum så henne lägger man i sängen o pussar godnatt så somnar hon på någon sekund. Hon är nu 1.5 år.
10-30 min beroende på humör.
Börjar innan med gröt, pyjamas och tandborstningen.
Läser en bok i soffan. Sen kramar hon den som inte lägger henne godnatt och den som lägger stoppar om henne och sätter sig bredvid sängen. Sen sitter man bredvid med en hand på henne. Ibland sjunger vi vaggvisor och stryker på ryggen för att slappna av.
Ger honom en välling, när han druckit upp går jag ut ur rummet och han somnar själv. Tar under 5 min.
5-60 minuter. Det beror på hur hon sovit under dagen och om vi lekt i någon lekpark på eftermiddagen.
Vi går in i hans rum med en visa, lägger honom i sängen och går ut. Så under en minut. Har aldrig varit gråt eller skrik. Han somnar själv direkt.