Varför är mitt hår så fett plötsligt! Vilket schampo ska jag ha?
Jag är så irriterad på mitt hårbotten som har blivit så fett på sista tiden utan att jag vet varför.
Jag har visserligen alltid behövt tvätta det varje dag men jag har alltid haft frisörsschampon av bra kvalitet och anpassat det för mitt platta, tunna, långa nordiska hår.
I veckan hade jag inte tvättat håret på 36 timmar och mannen spärrade upp ögonen när han kom hem och frågade varför mitt hår var så fett och äckligt. Så tom han såg det på 5 meters avstånd och undrade vad som hänt och han brukar aldrig märka något som dom flesta män.
I vanliga fall tvättar jag håret varje morgon men nu är det verkligen superfett och inte bara lite som förut efter 24 timmar.
Jag har inte bytt schampo, inte behandlat håret på något vis och inte gjort något speciellt.
Jag har mest använt Paul Mitchell Lemon Sage thickening schampo det sista året. Har bara balsam i längderna. Har även använt Lanzas blåa flaskor som heter något med Kukui nut tror jag.
En gång i månaden använder jag djuprengörande schampo och varannann vecka tvättar jag en gång med Selsun mjällschampo för annars börjar det klia så vansinnigt i hårbotten.
Vad gör jag? Att inte tvätta håret varje dag är uteslutet och i tidningar så skriver dom faktiskt att tunna nordiska hår ofta behöver tvättas varje dag så inget tjafs om det tack.
Balsammetoden och att tvätta med varor från skafferiet går också bort. Det är inte min kopp te.
Jag vill gärna veta vilket schampo som har hjälpt er med samma problem? Billigt eller dyrt kvittar bara det fungerar.