Tips på kläder för bebis inför hösten
Hej!
Tar gärna emot tips på hur jag ska klä min dotter och bädda i vagnen nu till hösten. Hon är nu 2,5 månad så senare i höst blir det väl också byte från liggdel till sittdel.
Hej!
Tar gärna emot tips på hur jag ska klä min dotter och bädda i vagnen nu till hösten. Hon är nu 2,5 månad så senare i höst blir det väl också byte från liggdel till sittdel.
En bra åkpåse å vinterjacka räcker alldeles utmärkt om hon ska sitta. Beroende på vart du bor så kan du lägga i en filt i åkpåsen å ofta har man vindskydd över benen som räcker. Mössa å vantar givetvis. Kan varmt rekommendera pops vantar. De åker aldrig av om du köper de höga som man kan knäppa m dragkedja. Det går också bra att ja åkpåsen i liggdelen. Lättare m jacka än overall på en så liten å lättare att ta av när man spänner fast dem i bilen för viktigt är att de ej har tjocka kläder på sig när man spänner fast dem för bältet ska ligga Mot. kroppen
Tack för råd! :)
Fler som vill dela med sig av lämplig klädsel? Har läst en del om fleeceoverall, kan det vara idé nu till hösten i liggdelen?
Tack för råd! :)
Fler som vill dela med sig av lämplig klädsel? Har läst en del om fleeceoverall, kan det vara idé nu till hösten i liggdelen?
Jag har använt mycket fleeceoverall, mjukt och gosigt för bebisen! Jag tycker att det är skönt om barnet är så varmt klätt i vagnen att det går ta upp och bära /trösta om det blir missnöjt under promenad.
Jag går också med samma fundering! Tycker det är svårt att få någon koll på vad som ska inhandlas. Följer tråden men lägger även till egna tankar om det är ok.
Har införskaffat en lite tunnare jacka nu till en början och tänkte köpa en fleeceoverall att ha när det blir lite kallare. Funderar också om nån har erfarenhet av en vindfleeceoverall till en 6 månaders, är det något att satsa på eller blir det för varmt i vagnen? Är första bebisen så känner att jag inte har någon koll.