• Lindasj

Tips på kläder för bebis inför hösten

Hej!

Tar gärna emot tips på hur jag ska klä min dotter och bädda i vagnen nu till hösten. Hon är nu 2,5 månad så senare i höst blir det väl också byte från liggdel till sittdel.

• Svar på tråden Tips på kläder för bebis inför hösten
  • Eleonor01

En bra åkpåse å vinterjacka räcker alldeles utmärkt om hon ska sitta. Beroende på vart du bor så kan du lägga i en filt i åkpåsen å ofta har man vindskydd över benen som räcker. Mössa å vantar givetvis. Kan varmt rekommendera pops vantar. De åker aldrig av om du köper de höga som man kan knäppa m dragkedja. Det går också bra att ja åkpåsen i liggdelen. Lättare m jacka än overall på en så liten å lättare att ta av när man spänner fast dem i bilen för viktigt är att de ej har tjocka kläder på sig när man spänner fast dem för bältet ska ligga Mot. kroppen

• Lindasj

Tack för råd! :)

Fler som vill dela med sig av lämplig klädsel? Har läst en del om fleeceoverall, kan det vara idé nu till hösten i liggdelen?

• morotsland
    Lindasj skrev 2015-08-11 10:19:24 följande:

Tack för råd! :)

Fler som vill dela med sig av lämplig klädsel? Har läst en del om fleeceoverall, kan det vara idé nu till hösten i liggdelen?

Jag har använt mycket fleeceoverall, mjukt och gosigt för bebisen! Jag tycker att det är skönt om barnet är så varmt klätt i vagnen att det går ta upp och bära /trösta om det blir missnöjt under promenad. Har också burit i bärsele och även då vill jag att hela bebisen ska hålla sig varm om armar och ben. Tidig höst blir det mjuka fleecejackor. Riktig vinteroverall hade jag när det började bli spännande att gå /krypa i snö och vinterjacka har vi haft ibland när vi gått på stan from ca 2 år. Bor i norra Sverige så kanske jag har använt varmare kläder än du behöver.
  • Lindasj
    morotsland skrev 2015-08-11 13:38:10 följande:

Jag har använt mycket fleeceoverall, mjukt och gosigt för bebisen! Jag tycker att det är skönt om barnet är så varmt klätt i vagnen att det går ta upp och bära /trösta om det blir missnöjt under promenad.

Ja det låter ju smidigt :) Får väl ha lite alternativ beroende på vad man ska göra. Tänker att om man ska på stan eller liknande kan det ju vara bra med något som är lätt att knäppa upp/klä av. Men det kanske funkar med overall då med. Vill ju gärna ha lite koll på läget så man inte handlar på sig sånt man inte använder heller.
  • Pannkakans

Jag går också med samma fundering! Tycker det är svårt att få någon koll på vad som ska inhandlas. Följer tråden men lägger även till egna tankar om det är ok.

Har införskaffat en lite tunnare jacka nu till en början och tänkte köpa en fleeceoverall att ha när det blir lite kallare. Funderar också om nån har erfarenhet av en vindfleeceoverall till en 6 månaders, är det något att satsa på eller blir det för varmt i vagnen? Är första bebisen så känner att jag inte har någon koll.

Svar på tråden Tips på kläder för bebis inför hösten