• Anonym (Födelsedag)

30 årspresent till sambon? Dela med er av tips och erfarenheter!

Min sambo fyller år i mitten av oktober och det är dags för mig att börja fundera på en 30 årspresent till honom. Vill gärna ge honom något extra men som inte ruinerar mig då jag är student.

Kan ni snälla berätta om era erfarenheter? Vad har ni gett era respektive när de fyllt jämnt? Vad har ni för tips till mig? Har ni några idéer på vad ni ska ge om det snart är dags för er med?

Det kan vara en pryl han kan ha kvar eller en upplevelse av något slag. Kanske en kombination.

Tips tips tips! Tack! :)

• Svar på tråden 30 årspresent till sambon? Dela med er av tips och erfarenheter!
  • KakanSmakan

Min sambo fyllde trettio för 4 år sedan, och då var väl detta mer "hippt", men jag gav honom en kaffemaskin för kapslar, typ Tassimo nånting. Jag var också student då så jag hade inte så stor budget heller (tror den kostade 1500kr?). Iaf, när min sambo öppnade paketet blev han lite tårögd och sa att han aldrig någonsin fått någon så fin present. Det var kanske att ta i tänker jag, men han blev väldigt glad iaf :)

• Anonym föräldraledig

När min sambo fyllde 30 så ordnade jag en överraskningsresa till Prag. Packade en väska till honom och berättade inte vart vi skulle innan vi klev in på flygplatsen.

Nu är det kanske utanför din budget, men det går ju att åka på en mysig övernattning mycket billigare.

Det var iaf väldigt uppfattat även om han inte förstod varför han var tvungen att kliva upp så tidigt :)

• SarahJ

Min man fyller 40 den 29 december så han fick sin present redan nu i sommar då alla stora högtider kommer på en gång. Han fick En hängmatta som hänger i en ställning med myggbett runtom.

Vi har ettårig bröllopsdag den 17 december så då ska jag överraska honom med en hotell övernattning och sen kommer julen. Då ska han få en fritös som han har pratat om hur länge som helst.

Sen i januari kommer jag att överraska honom med middag på en restaurang. Jag ska samla ihop hans polare så de är färdigt där när vi kommer. Han kommer att tro att det bara är vi som ska gå ut och äta.

• Anonym (Våra presenter)

Väldigt uppskattade presenter vi gett varandra vid några födelsedagar:

Jag fick en häst av min make.

Min make fick en överaskningaresa.

Jag fick ett körkortspaket

Maken fick ett armband som han velat ha länge

Jag fick en ring som jag länge tittat på.

Men dom finaste sakerna var nog dom billigaste ex:

Min make tog med mig till sjön där vi åt en lyxig middag i ett tält. Vi övernattade och såg solnedgången tillsammans :)

En gång så städade och organiserade jag hela hans jaktrum. Han blev överlycklig.

Ett annat tillfälle så höll han ett väldigt långt och romantiskt tal om sin kärlek till mig samtidigt som han tillverkat egen choklad till mig

Svar på tråden 30 årspresent till sambon? Dela med er av tips och erfarenheter!