• Filosofera

    Anser Du att Sverige bör ta emot färre flyktingar än vad som sker idag?

    Anser Du att Sverige bör ta emot färre flyktingar än vad som sker idag?


    Vänlighet är den gyllene kedja av vilken samhället hålls ihop.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser Du att Sverige bör ta emot färre flyktingar än vad som sker idag?
  • emliz

    Ja, och med tanke på vad svenskar gör med alla asylsökande/zigenare (bränner deras tält, kör över med moped etc) så borde det vara ett tydligt tecken på vad svenska folket vill.

  • dessan59

    ja, med tanke på vad dessa idioter som är rasister gör med dessa stackars människor! Dom kommer från krig och förtryck och tror att de har en fristad här i Sverige, och så händer detta att någon blir skuren genom sitt tält av en mördare! samt att deras husvagnar bränns ner?! Jag avskyr såna svin, jag tänkte skriva människor, men det är dom inte heller i mina ögon! nä, bort med dom och sätt dom på en öde ö, gärna med andra mördare, ja Breivik kan också få plats. Så kan dom slå ihjäl varandra.

  • Gert

    Kvotflyktingar räcker gått och väl, som på sossen Carlssons tid.


    Give ´em Hell!
  • Jojile

    Att förbjuda människor att söka sig till Sverige med ett vattnigt försvar om deras egen säkerhet ger jag inte mycket för. Skulle de hända har ju dessa idioter vunnit och vi har ett samhälle som styrs genom hot och våld. Sedan är inte romer flyktingar heller...

    Jag röstade nej. Eller jag försökte men lyckades såklart trycka på visa rösterna... Nej det bör vi inte. Flyktingar flyr för sina liv och det vore en skam om vi i Sverige skulle ta efter övriga Europas vidriga förhållningssätt. Det bästa vore självklart om alla länder tog efter Sverige istället men så är det inte och så får vi göra det bästa av situationen.

    Däremot måste Sverige vakna upp och snygga till sin integrationspolitik. Det är inte rimligt att det ska kunna bo människor i Sverige i årtionden utan att få ett jobb, utbildning, språk osv. Att det idag sitter människor a la Bert Karlsson och gör sig enorma vinster på asylboenden är galet och behöver styras upp. Hur asylboenden ser ut måste även det ses över. Det är inte rimligt att de ska bo under vidriga omständigheter och tacka och ta emot eftersom "de får leva här". Sfi måste tas tag i. Utbildade behöriga lärare med bra löner där det finns mål som måste uppfyllas. Jag är även för att det ska vara ett krav i Sverige att man genomför SFI undervisningen. Språket är ett av de viktigaste verktyg vi har oxh utan det står man utanför samhället.

    Sedan måste Sverige se över bostadspolitiken så det blir lättare att bygga, och inte enbart för flyktingar utan för hela Sverige. Jag är också kluven till den där regeln om att de själva får bestämma var de ska bo. Det medför ju att de allra flesta flyttar till samma områden och det skapas parallellsamhällen. Å andra sidan måste man som vuxen få besluta själva bar man vill bo.. Hade jag varit tvungen att fly jade jag såklart också velat bo bland svenskar, speciellt om jag hade familj i något område.

  • Gert

    2000 flyktingar i veckan tar Sverige emot och då är inte ensamkommande barn och ungdomar inräknade. Ensamkommande uppgår till 500 i veckan.


    Give ´em Hell!
  • Jojile
    Gert skrev 2015-08-10 19:49:10 följande:

    2000 flyktingar i veckan tar Sverige emot och då är inte ensamkommande barn och ungdomar inräknade. Ensamkommande uppgår till 500 i veckan.


    Ja, och hur tycker du att vi ska göra för att dessa 2000 människor ska kunna komma in i vårt samhälle snabbt?
  • Gert
    Jojile skrev 2015-08-10 19:59:15 följande:
    Ja, och hur tycker du att vi ska göra för att dessa 2000 människor ska kunna komma in i vårt samhälle snabbt?
    Dessa 2500 människor menar du väl? Jag tycker inte att Sverige ska ta emot så många människor per vecka eftersom det är ohållbart.
    Give ´em Hell!
  • Jojile
    Gert skrev 2015-08-10 20:02:51 följande:

    Dessa 2500 människor menar du väl? Jag tycker inte att Sverige ska ta emot så många människor per vecka eftersom det är ohållbart.


    Vad är deras alternativ då? Ohållbart, hur då? Att vi har ett problem med vår integrationspolitik kan jag hålla med om men jag anser inte att det är värdigt att stänga dörren för människor som flyr sina liv bara för att...vad? Exakt varför är det inte hållbart att Sverige räddar människor från krig?
  • Gert
    Jojile skrev 2015-08-10 20:18:47 följande:
    Vad är deras alternativ då? Ohållbart, hur då? Att vi har ett problem med vår integrationspolitik kan jag hålla med om men jag anser inte att det är värdigt att stänga dörren för människor som flyr sina liv bara för att...vad? Exakt varför är det inte hållbart att Sverige räddar människor från krig?
    Eftersom det är ganska dyrt att öppna våra dörrar till alla som kommer. Ca 40.000 flyktingar sitter fast i Migrationsverkets lokaler som de hyr. Många flyktingar säger att de har förlorat sina liv här i Sverige. Sverige räddar inga liv på det här sättet.

    Biståndspengar till UNHCR räddar liv. Tyvärr väljer ju denna regering, precis som föregående regering, att ta biståndspengar för att finansiera de förhållandevis rika flyktingar som har tagit sig till Sverige via kriminella människosmugglare.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Anser Du att Sverige bör ta emot färre flyktingar än vad som sker idag?