• Anonym (M)

Gravidkläder fast man inte är gravid?

Kan börja med att förtydliga att jag är oskuld, så jag kan omöjligen vara gravid. Jag har väl en egentligen ganska vanlig kroppform. Är absolut inte smal eller så, men bara helt normal liksom. Frånsett en sak; magen. Det ser seriöst ut som om jag är gravid i vecka 15-20 eller något. Bokstavligt talat. Detta gör att det är väldigt svårt att hitta byxor som sitter bra på mig, i alla fall om de har normal/lite lägre midja (hög midja funkar dock bra!). Men så råkade jag se "gravid-byxor" på H&Ms hemsida. Och jag kände bara direkt "de där skulle vara perfekta på min kropp!". Kruxet är bara att jag är ung (>20 år) och som sagt inte gravid. Hur "illa" anses det att ha det ändå? Tror ni öht att det går att ha utan att bli fullkomligen utstirrad?

• Svar på tråden Gravidkläder fast man inte är gravid?
  • Anonym (B)

Kommer du inte framhäva din mage om du har sådana byxor? De håller ju inte in magen alls.

Men varför tror du att någon skulle stirra? Det är ju ingen som vet att det är gravidbyxor om du döljer resårmudden. Det är ju inte så att folk stirrar på gravida kvinnor heller.

• Anonym (Javisst)

Klart du kan ha det! Såna där jeans med trikå upptill är ju assköna. Jag köper även ibland linnen och toppar på mammaavdelningen då de är lite längre och inte glipar.

• Anonym (Wildrat)

Har du en tröja som går ner en bit så ser det ut som vanliga byxor. Men gravidkläder brukar inte sitta så bra förrän magen är ganska stor så risken finns att de här inte är så bra heller. Men det är bara att prova, gravidkläderna finns på de flesta hm.

• Ungoliant

Googla på "body type dressing" eller liknande, och lär dig mer om vilka klädmodeller som är smickrande för din figur. Alla kroppar ser inte lika bra ut i alla sorters kläder. Det finns många smarta knep att ha i bakhuvudet när man shoppar.

• Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2015-08-10 22:53:21 följande:

Kommer du inte framhäva din mage om du har sådana byxor? De håller ju inte in magen alls.

Men varför tror du att någon skulle stirra? Det är ju ingen som vet att det är gravidbyxor om du döljer resårmudden. Det är ju inte så att folk stirrar på gravida kvinnor heller.

Jag vill inte direkt dölja den ;)
    Jag vill bara ha byxor som faktiskt sitter uppe...

• Melinoe

Tycker du de är sköna så kan du så klart använda dem. Svårt med byxor när man har lite mage, har själv haft problem med det till och från. Håller med anonym B att de framhäver, bättre med hög midja om du vill dölja. Men jag tror inte någon kommer att märka att det är just gravidbyxor du använder så tycker du de är sköna så kör på.

I början av min graviditet köpte jag några olika sorters gravidbyxor (innan magen började växa) och de var så himla osköna tycker jag med dålig passform (tror man måste ha en mycket större rumpa än vad jag har), även nu när magen är stor är de inge vidare.

• Anonym (Javisst)

Snygga yogabyxor med hög mudd kan kanske vara ett alternativ?

• KakanSmakan

Jag köpte en jeanskjol på gravidavdelningen på h&m i veckan.

Men jag tror att den där breda mudden kan få dig att se gravid ut, magen formas runt. Det är inget problem för mig, men jag är underviktig :( för dig med problem med magen kan det kanske se gravidit ut, men det kanske inte gör så mycket egentligen

• Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2015-08-10 23:04:41 följande:

Jag vill inte direkt dölja den ;)

Jag vill bara ha byxor som faktiskt sitter uppe...

Ok förlåt :) tänkte utifrån perspektivet att många vill dölja en stor mage. Hopps du får de att funka, men kan tänka mig att de hasar ner lite för mudden sitter ju liksom inte åt riktigt... Särskilt inte om du inte har en stor gravidmage.
  • Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2015-08-11 00:54:25 följande:
    Ok förlåt :) tänkte utifrån perspektivet att många vill dölja en stor mage. Hopps du får de att funka, men kan tänka mig att de hasar ner lite för mudden sitter ju liksom inte åt riktigt... Särskilt inte om du inte har en stor gravidmage.

Ingen fara! :)
    Nej, jag vet ju inte eftersom att jag inte testat, men tänkte att det kan vara en möjlighet, eftersom att "allt-som-inte-sitter-precis-under-BH-kanten-på-modellen" hamnar nere på höftbenet på mig pga min mage så ;)

Svar på tråden Gravidkläder fast man inte är gravid?