Medarbetare försökte sätta dit mig
I mitt jobb åker jag runt och städar hos människor. Ofta själv men ibland även med medarbetare - vilket innebär en väldigt stor ångest för mig eftersom jag har socialfobi. I alla fall hade jag ett delat pass igår. När jag kom dit var min medarbetare (som jag aldrig träffat tidigare) redan där och h*n sa då att vi bara skulle städa vissa rum enligt kunden. Vi skulle vara där i 5 timmar så jag tyckte att det var lite märkligt men tänkte inte mer på det, utan började städa som vanligt. Vi gick sedan därifrån när passet slutade. I morse fick jag ett mindre trevligt mejl från chefen, vill inte återge det exakt givetvis men det stod i korta drag att kunden var oerhört missnöjd. Jag svarade då att min medarbetare sagt att kunden sa att vi bara skulle ta vissa rum - och frågade om det kunde ha skett något missförstånd....
Då svara hon att min medarbetare påstod att jag sagt att "jag inte ville att vi skulle städa vissa rum" ... Jag blev minst sagt förvånad, det är verkligen något som jag aldrig skulle säga. Jag tror inte att personen ifråga var ute efter att sätta dit mig egentligen, utan mer ville rädda sig själv men jag tycker att det är så oerhört dåligt gjort oavsett avsikt. Och jag känner lite mer hopplöshet gentemot mänskligheten än vanligt just nu... Det kanske framförallt är för att jag tolkade honom som en "ofarlig" person, alltså typ trevlig. (läs:inte otrevlig i alla fall) Jag blev ganska besviken.
Vad skulle ni ha gjort? Ingenting? konfrontera? (genom sms, skulle inte våga annars, vore dock oerhört jobbigt ändå) Jag kanske överdriver det här?